måndag 16 januari 2012

Födelsedagsferre - igen!

Igår kom Elsas farmor och farfar på besök.

Även faster, farbror...

... Och kusin hälsade på. 

En stolt farfar pratade kroatiska med lillan och vi hoppas att hon en vacker dag ska bli bättre än oss (än mig i alla fall, haha) på det. Vi funderar på att "tvinga" henne lära sig kroatiska för att dämpa vårt dåliga samvete över att vi aldrig får tummen ur och går en kurs. Fast hon kommer ha en stor fördel i att vara barn i Kroatien om somrarna och sen gäller det ju bara att underhålla kunskaperna, vilket Martin tyvärr aldrig gjorde. 

Elsa fick såklart ännu mer fina presenter! En jättefin jeansklänning, ett par röda strumpbyxor och en blommig dress samt pengar av farföräldrarna. Av faster med familj fick hon ett jättefint födelsedagståg i trä som man sätter ljus i och till varje födelsedag (upp till nio år) finns det en siffra som man sätter fast i loket. Supergulligt! Stort tack! 

1 kommentar:

Linda sa...

Alltså, hon är så fin, eran lilla Elsa! I princip enda gångerna jag läser bloggar nu är i telefonen när jag ammar.. och då är det lite svårt att kommentera. Men nu gör jag det, och har inte kommenterat ens sedan din förlossningsberättelse tror jag! Som jag fö läste o böla lite till såklart! Det är så kul att följa er första tid! Många kramar, Linda