måndag 17 februari 2014

Nytt inlägg!

Stoppa pressarna! Här kommer ett nytt inlägg! Rusade ut från sovrummet och hojtade till Martin: Langa hit datorn! Jag har inspiration! Och så fick han stoppa Walking Dead och ge mig datorn (han hävdar nämligen att den är lika mycket min som hans, men so far - not so much och det försöker han nu råda bot genom att alltså inte ha något att sätta emot).

Det är ju bara att inse liksom, att med en liten bebis fastklamrad vid tutten 24-7 så blir det inte mycket skriva av. Eller rita. Eller jogga. Eller något annat storslaget projekt. Men idag har vi alltså - konstpaus - nattat Lisen i sovrummet för första gången! Samtidigt som Elsa! Och det har gått skitbra, förutom att jag har varit tvungen att springa in och agera napp ett antal gånger, men a bröst gotta do what a bröst gotta do, livet utan napp liksom. Hur som helst, det är ju SKITLÄSKIGT! Vadå? Ska hon bara ligga där inne och ligga? Ensam? Utan vår konstanta övervakning? Läskigt I tell you, och jag hatar det (samtidigt som det är gött på det uppenbara sättet såklart) för det är så LÄSKIGT. Hur gör ni/har ni gjort? Är det bara att slappna av eller? Inse att ungen inte kommer att dö? Lite på hens förmåga att hålla sig vid liv utan mina hökögon på sig? Köpa en superavancerad babymonitor med nightvision? You tell me? Hur har ni överlevt det första läskiga stapplande året? (Jo, med Elsa var vi såna övernojiga vrak som nojade järnet och kollade henne varannan minut och hade andningslarm och hela faderittan hennes första nio månader i livet och vi vill helst inte göra om det så tips mottages tacksamt.) Tillbaka till ämnet - vi har alltså nattat henne och det kommer i förlängningen att ge mig obegränsat(?) med TID att göra massa grejer. Dricka te och blogga till exempel.

JALLEFALL.

Såatte. Inspirationen kom sig av att en av mina favvobloggar som ni finner här intill: Onekligen, författare till både barn- och ungdomsböcker. Eddie, bland annat - kanske ni känner till? Hon har iaf hittat på ett "tema" bloggrubriker som jag tycker känns kul och vettigt och - appropå Blondinbella och Belinda och hela fittupproret och DEN GREJEN - VIKTIGT, så tänkte jag haka på. Skriva tio inlägg om feminism, 10 x feminism alltså, och rubrikerna är som följer:

1. Det här är feminism för mig…
2. Det här är feminism inte för mig…
3. Jag började kalla mig feminist när jag var…
4. Det här tänkte jag om feminismen innan jag själv började inse att jag nog var en del av den…
5. De vanligaste motargumenten jag stöter på som feminist är…
6. Det svåraste med att vara feminist tycker jag är…
7. Här är en lista på fem av mina främsta feministiska förebilder
8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…
9. Så syns feminismen i min vardag
10. Här är tre skitbra boktips som på ett eller annat sätt handlar om feminism


Så detta tänkte jag göra. Nästa gång jag får tid att skriva en bit. När det nu blir. Till dess, världens roligaste bild på Lisen i Dumbon (som Elsa säger) som jag skickade till Martin idag: 


1 kommentar:

Evl sa...

Härligt med ett inlägg, du är ju världens härligste! <3 har tyvärr inget bra tips ang nattningen. Kollar fortfarande A-V typ hela tiden och andas hon inte tillräckligt högt puttar jag till henne ;).
Kraaam!