onsdag 6 juni 2012

Att sitta.

På bara några dagar har Elsa lärt sig att (tyyp) sitta! Idag har hon kunnat sitta flera minuter i sträck, ända till hon får syn på något som distraherar och får henne att tappa balansen. Vilka nya möjligheter som öppnar sig för henne! Hela världen är hennes när hon sitter!

(Allt som behövs för att lära en bebis att sitta är en smartphone. Laddade sedan ner ett "spel" som gick ut på att det visade sig en massa djur och det lät. Hon tittade på oss som om det var det bästa som hänt sedan elektriciteten.)


Vaccineringen gick bra, hon hade feber i ett dygn men har varit så tapper. Älskade lilla göll. För övrigt rullar det på. Jag skulle nog behöva börja tänka på min uppsats så smått. Jag skulle även önska att jag fick en egentimme någon gång. Vi pratade för längesen om att vi skulle få tre egna timmar i veckan och medan Martin spelar datorspel med en kompis en kväll i veckan har det inte blivit något av den där timmen jag brukar ta i badet. På tre veckor. Det finns liksom aldrig tillfälle. Om jag längtar! Fick i alla fall favvobadsaltet från Body Shop på mors dag. Alltid något! Och det är ju som sagt bra att ha något att se fram emot. Och den som väntar på något gott och så vidare.

4 kommentarer:

Mette sa...

Duktiga fina Elsa som kan sitta! Stora tjejen. :)

Hoppas ni har det bra och att vädret i Skåne är bättre än här uppe...?!

Kärlek och kramar
<3

Cecilia summerar sa...

Smartphone! Det skulle jag ha tänkt på 1999! :-) Jag fattar öht inte vad som har hänt sen min lilla E var så liten. Nu är hon stora E och samma stolthet och kärlek finns. Ni har mycket att se fram emot, och mycket att njuta av i nuet! Jag hoppas du också ska hitta de där egentimmarna så är det ännu lättare att njuta fullt ut.
Kram

Lina sa...

Hon börjar bli så stor. Föddes hon inte nyss? hihi ;)

När åker ni till kroatien förresten? :)

Kraaam <3 <3 <3

Isabel sa...

Hej gullebulle-Elsa!
Vad cool du är som orkar sitta upp, det finns så mycket spännande att utforska nu när du får en annan vy av världen.

Smart-phones is the shieeet by the way. Elvie älskar att spela alla djurspel och poppa-ballongspel jag laddat ner. På ett spel kan man själv prata in djurens namn vilket Elvie så klart tycker är skitkul (jag säger: Titta Elvie, en kooooo, en kooo. Muuuuu!) haha! Det heter Peekaboo Barn.

På lördag är Elvies namngivning och jag önskar att ni kunde komma, hade varit skita-trevligt <3
Men jag uppdaterar med lite bilder därifrån istl och så låssas vi att ni var där och hängde med oss.

Kramsej!