tisdag 12 juni 2012

Naturligt sommaruppehåll?

Det blir inget Kroatien i år. Vi pallade inte trycket helt enkelt. Kände efter den lilla värmeböljan här i maj att uppåt fyrtio grader hade blivit för mycket för en halvårsbebis och hennes föräldrar. Och så är det precis när hon håller på att lära sig äta mat och och och. Och så fick Martin ännu mera jobb i sommar så han är bara ledig två veckor. Men det gör lite ont i hjärtat när jag tänker på att vi inte ska åka dit. Så igår fick jag ett ryck och bara: "Vi åker! Vi åker ändå! Vi tar flyget!" Men min realistiske man plockade ner mig på jorden igen. Vi ska inte åka. Vi får åka dit nästa år istället. :( Då är det tre år sedan vi var där sist. Buhu. Nåväl. Det blir nog bra här hemma också. Vi ska ut på en liten Sverige-turné, eller i alla fall Småland och Halland.

Anledningen till min frånvaro här på bloggen är ju knappast sommarväder, hehe, däremot är det ju mer och mer folk som är lediga och kan hitta på saker med mig och Elsa och det blir fler och fler aktiviteter på kvällar och helger. Dessutom sover Elsa bara korta perioder om dagarna och hennes vakna tid vill jag naturligtvis spendera aktivt med henne. Det i kombination (plus datorhaveriet) gör nog ett naturligt sommaruppehåll och det är ju tråkigt på ett sätt eftersom det händer så otroligt mycket i Elsas liv just nu, både utvecklingsmässigt och aktivitetsmässigt.

Vi finns dock 24/7 på instagram för den nyfikne!

Jag och en åsna i Kroatien. 

4 kommentarer:

Lina sa...

Blir nog mys med sverigesemester med, även om det kanske inte var tänkt så. Får ni ju träfaf annan familj ni annars inte träffar så ofta :)

Jag tycker tiden går skitsakta och ultraljudet som är först om 3 veckor känns väldigt avlägset. Är lite rädd då jag inte känner Mini något och inte vet om h*n lever ens :S hoppas på att snart få känna små sparkar så jag kan lugna ner mig.

Tänkte på en sak..vilken storlek hade ni på elsas prickiga overall? Blev ju så kär i den så vore bra att veta vilken storlek man ska efterlysa sen då våran bebis troligtvis blir en decemberbebis med :)

Kraaaam <3 <3 <3

www.langtarefterliten.blogg.se sa...

Hoppas att ni kommer få en alldeles underbar sommar trotts att det inte blev något kroatien, och hoppas att vi får några uppdateringar om hur ni har det, saknar redan dina inlägg vettu :) Stor kram! Josefine

Lovisa sa...

Neeej :( Kan du inte blogga lite från mobilen? ^^ Kom och hälsa på när ni är i småland så bjuder vi på kaffe ;)

Baltazaar sa...

Vad heter du på instagram?