söndag 25 december 2011

Julen 2011 i bilder.

Det var tisdag och Martin köpte gran. Den största han kunde hitta. (Martin är 1,87 om det lite perspektiv...)

I toppen satte han stolt den röda stjärnan som vi letat så länge efter. 

Granen blev underbart stilig och doftade ljuvligt. 

Tomten blev så glad!

Dan före dopparedan rullade Martin 90(!) köttbullar!

Och gjorde Janssons. 

Jag bakade ut den sista pepparkaksdegen och pyntade varenda en. 

Och kokte gröt. 

Skinkan kokte vi och griljerade tillsammans och allt måste dokumenteras!

Allt var förberett och mamma hade skickat morgonpresenter. 

Förberett är även Lillans rum.

Snajdigaste vagnen i Malme om jag får säga det själv! 

Men det är här vi har tänkt att hon ska sova. 

Nåväl, Janssonsen blev klar!

Köket är dan före dopparedan-förberett och jag tog ett långt varmt bad för att kunna röra mig på julafton. 

Julaftons morgon! En något försenad frukost efter dagens första Skype-samtal med familjen! <3

Jag fick en Rocky och en Skrap-kryss!

Martin fick en MAD och en trisslott!

Efter frukost tog Martin en välförtjänt lässtund i soffan. Sen gick vi och hälsade på Johan, Tove och Sixten och skyndade oss hem för att hinna med...

... Dopp i grytan innan Kalle! Eklagrad julmust i Martins allra bästaste finglas!

Kalle-tajm! Den här minen betyder: "Kan du inte bara sluuuuta fota och sätta dig ner och ta det lite lugnt!" Observera Martins allra bästaste jult-shirt med en dovhjort på. Den har han haft på sig varenda julafton sedan vi blev tillsammans. 

Vecka 39 (38+1)

Martin fick äntligen öppna pusslet! Jag tyckte (som Martin redan förutspått) att det var roligt i ungefär 5 sekunder. Sen gick jag och diskade. 

Medan Martin satt kvar och pillade som en annan autist. 

Sen bidde det julklappsutdelning med mamma och pappa via Skype. Vi fick varsin matchande skogshuggarskjorta i fleece. Varmt och skönt! Martin fick presentkort på en tvåtimmarsmassage av mig och jag fick en supermysig och fin morgonrock av honom! <3 Tack alla!

Fördelen med att fira jul ensamma är att man vid klockan halv tio kan käka julbord iförd långkallingar...

... Och morgonrock! 

God fortsättning önskar vi! 

Inga kommentarer: