torsdag 29 december 2011

Vemod.

Jag tycker alltid att det känns sådär lite vemodigt i mellandagarna. Inget blir egentligen gjort och det finns heller inget vettigt att göra. Ute är det grått och trist och inne likaså. Mellandagarna hade man lika gärna kunnat jobba tycker jag. Fast nu hade jag ju inte kunnat jobba ändå så det kvittar lika. Vi sover till elva om dagarna, ett nödvändigt ont(?) eftersom jag har sover så dåligt om natten och sover länge på ren utmattning. Vill gärna vara utvilad när det är dags att föda barn. Ingen uppsats blir skriven eftersom vi inte får någon handledning och då är det svårt, för att inte säga omöjligt. I tankarna har jag redan lagt den åt sidan och efter att ha kommit på att jag ska vara hemma i ett helt år utan någon intellektuell stimulans finner jag det lockande att låta den vara min intellektuella stimulans lite då och då och då blir det ju ännu svårare att motivera sig. Så idag tog jag ett två timmar långt bad istället för att göra något vettigt. Det var också nödvändigt för igår kväll och inatt hade jag så ont i fogarna att jag inte kunde röra mig. Vid läggdags utspelades denna konversationen:

Martin (från köket, med mycket allvarlig och oroad röst): Ääääääälskliiiiiiing... Koooooom....
Jag (från bortersta toaletten): Vad är det?
Martin: Koooooom...
Jag: Är du säker på att det är så viktigt att jag måste komma?
Martin: Jaa, det har hänt något...
Jag haltar långsamt bort mot köket och ser Martin stå och plocka upp Orkidéblommorna som trillat av. Följande ordväxling minns jag knappt men det var något i stil med:
Linnea: MENARDUALLVAR?! MENARDUATTJAGHARGÅTTHITFASTÄNJAGHARSÅONTFÖRATTDUSKASÄGATTORKIDÉBLOMMORNATRILLATAV?! JAGSAJUFÖRFANDETTILLDIGIGÅRMENDULYSSNADEUPPENBARLIGENINTE?! OCHVARDETSÅJÄVLAVIKTIGT?!
Ja, ungefär så. Man blir helt enkelt inte sitt allra trevligaste och tindrande jag när man har så ont att man knappt kan gå. Efter det har det snällt servats med varma vetekuddar och idag har jag fått kaffe och tidning på sängen och det har varit ett fasligt tjatande om att jag bara borde ligga i soffan och kolla på Top Model (jepp, man får kolla på skräpkultur om man håller på med kultur - mitt eviga försvar).

Vad är grejen med de här slokörade hyacinterna liksom?

Allt ser bara sådär mellandagsdeppigt ut och det är ingen som orkar diska...

Och så ligger det en trött gammal pizzakartong och skräpar sen några dagar...

Men imorgon blir det nya tag! Då ska jag göra mig i ordning för första gången på en vecka (nu är jag bara ett stort urtvättat krull) och vi ska ta en taxi (vad kan det vara, 500 meter? Men inte en chans att jag går med foglossning och raketer vinandes omkring mig) till Grand och fira Erika i goda vänners lag! 

8 kommentarer:

Lina sa...

Stackars gums :( passa på att vila så länge du kan <3

Vilket fiiint kök ni har :)

Kraam!

Linnea. sa...

Taaaack fina du! :) Ja, vi är rätt nöjda själva faktiskt! :) Det är ganska "mycket" men det är najs. Sen har man ju hört att små barn gillar svart och vitt, så har vi ju rött i accentfärg också så det ska nog bli bra! ;) Kraaaam! <3

Linda sa...

Gah. Minns fogsmärtan! Så jobbigt att vara så låst när man är van att kunna vara hur rörlig som helst.. så ta taxi med gott samvete! :) Tack för bloggadressen, såå kul att få se "personen bakom orättvisan", hehe.. Kram, Linda

baltazaar sa...

OOh, vi kör också på röd accentfärg :D MYCKET vackert! Och vad fiiina ni är! och vilken fiiiin jul! :D Kul att se er! Får se om jag någon gång vågar mig på samma manöver :) Kram!

Linnea. sa...

Linda: haha, tack för det! Och tack för peppen att ta taxi utan dåligt samvete! :)

Baltazaar: Vad roligt! Eller hur är det fint?! Och äsch, så säger du bara! ;) TAAACK!

Kramar på er!

Mette sa...

Äntligen ett ansikte på dig och din Han...tåls att säga flera gånger; Shiiit, vilka snyggingar! ( min Ajfån ville skriva smugglingar)

Jag tackar för adressen och tack för att jag får fortsätta följa er och eran resa.

Gott nytt år, finingar!
Kram och kärlek

Uma sa...

Jag kan bara hålla med Mettefina. I allt. Ska bli spännande att få träffa på Er lilla sötnos också!
Kram

Linda sa...

Meen, jag håller på att förgås av nyfikenhet på underverket! Stort grattis!! Läste på orättvisan att hon kommit nu...fantastiskt!! Njut av allt det nya!!!