torsdag 4 oktober 2012

GUTT! (Inom parentes.)

Idag skulle jag bara ringa Tele2 lite snabbt i ett annat ärende men det slutade med att vi i vanlig ordning pratade i ungefär en timme. Efter den timmen var jag inte arg (som brukligt) utan mycket nöjd. Han jag pratade med tyckte nämligen att jag betalade okristligt mycket i månaden för min mobil och tyckte att jag skulle byta abonnemang till ett billigare. Då sa jag att det kanske var lite onödigt pga att min mobil SUGER (och kan dra åt helvete osv osv) och att jag bara väntade på att jag skulle få tummen ur och lämna in den på lagning eftersom Phonehouse (som suger) vägrar hjälpa mig och "ge" mig (mot betalning) en ny mobil (som fungerar). Då hjälpte den här människan mig att hitta ett sätt att (kommande text läses lååångsamt och övertydligt) s å  a t t  s ä g a  a r b e t a  r u n t  b i n d n i n g s t i d e n. Man kan säga att jag är bunden till nästa telefon i 30 månader istället för 24 så vi får väl hoppas att den fungerar. Dessutom blir det betydligt billigare än det jag betalar nu. Så det är en lose-win-situation för mig kan man säga (lose eftersom jag först måste använda upp mitt gamla abonnemang=dyrt och sen börjar det nya billiga) och en win-situation för säljaren så vi var båda nöjda när vi la på. Passande nog har min mobil av oförklarliga skäl stängt av sig fyra gånger den senaste timmen. Jag tror att det är Phonehouse (som suger) som övervakar mig och min mobil och som nu efter att jag har svikit försöker sabotera för mig. Som valfri sekt. Scientologer, jehovas, whatever. Nu är jag i alla fall snart fri. Förutom för alltid fastkedjad i Tele2:s bojor.

För övrigt är det sjukt här hemma. Denna dag har ägnats åt att rensa upp i det som kallas hem (ni vet som det ser ut efter en tids sjukdom). Jag har även roat mig med att författa och skicka ett argt mail. Jag går nämligen en kvällskurs och jag skulle ringa dit lite snabbt i ett ärende och blev så otroligt dåligt bemött att jag inte kunde göra annat än vad jag brukar när jag blir dåligt bemött. Nämligen skriva ett mycket argt mail. Hehe. Jag tycker det är väldigt roligt, för samtidigt som jag är arg formulerar jag mig mycket överlägset (drygt), sakligt och roligt (faktiskt). Slutsats: Man ska inte vara otrevlig när man arbetar med människor på något sätt. Då ska man vara trevlig. När jag blir chef ska jag bara anställa mycket trevliga människor.

Det här är mina krav på anställda:

1. Trevlig, ej bara mot kollegor utan också mot klienter/whatever/vad det nu kan vara jag arbetar med.
2. Glad, ej nödvändigt att vara glad innerst inne, bara sprida glad stämning, då kan man vara hur ledsen man vill.
3. Rolig, liksom ovanstående punkt behöver man inte vara glad för att vara rolig, man kan vara bitter också. Bittra människor är inte sällan de roligaste.

Japp, det var det. Nu ska vi äta ugnspannkaka! Ajöken!

Inga kommentarer: