måndag 22 oktober 2012

Stiltje på bloggen...

... i verkligheten icke.

Jag håller på med min B-uppsats nu (eftersom Elsa föddes mitt i alltihopa förra gången) så att jag kan börja C-kursen till våren. Eller kandidatkursen som det heter nuförtiden. Visste ni att det inte heter A- och B-kurs längre? Det heter grundkurs. En börjar bli gammal. Har också haft en hel del framtidsångest (gahjagärsnartfärdigjagmåstefåett"riktigt"jobbtänkomjagintefårnågotjobb-ångest ni vet) och började därför kolla på en del alternativa framtidsvägar som inte innebär ett jobb direkt (även om det är något jag inte tackar nej till såklart). Nu tror jag att jag hittat ett masterprogram som jag verkligen, verkligen vill gå så jag är taggad till tusen! Alla som känner mig vet att jag älskar att plugga och helst hade gjort det hela livet om studiemedlen hade varit obegränsade, men nu har jag i alla fall hittat något som känns riktigt vettigt att lägga mina sista två år på universitetet på. Förutom detta så håller jag även på att leta praktikplats till våren och det är allt annat än lätt. Folk verkar inte vilja svara på mail i första taget.

Hjelp! Nu fick jag för mig att "tänk om de googlar mitt namn och så hittar de den här bloggen?!" så jag googlade mitt namn och första träffen är den HÄR bloggen! HJELP! Tänk om någon tror att hon är jag?! Påminner lite om en viss Kisssssssie va? Nä, jag vet, tjejer ska vara snälla mot varandra men den (de) där tjeje(r)n(a) måste get a grip alltså.

Nåväl. För övrigt skrev Underbara Clara ett inlägg om Skavlans intervju med Leif GW i fredags och det satte på pricken ord på vad jag tänkte. Frågade Martin om han trodde att Skavlan skulle ställt samma frågor till en kvinna. Den frågan (och den motsatta, om han skulle ställt samma fråga till en man) ställer vi oss i och för sig varje avsnitt av Skavlan. Jag tycker om att titta på det programmet men det skulle ju inte skada med en liten uppdatering av... världsbilden, någon gång snart.

Nu till några bilder som är tagna med min splajsans nya mobil som tar så fina bilder. Det är så tråkigt med instagrambilder som (nästan) alla redan sett, så här kommer några oredigerade, direkt från verkligheten:

Tagen med framsideskameran, därav grynighet. Älskar Elsas min på den här bilden. Drar även till med den överflödiga klyschan: Jag älskar min familj! 

Älskar minen här med. 

Älskar ungen. 

Älskar varandra. 

Ritade ett födelsedagskort till en alldeles ny liten vän. Den här är full av symboler. Kan ni gissa vilka? Martin kunde inte...

Nästan varje morgon gungar vi. 

Jag provar att modeblogga. Ibland blir det bra...

... Ibland inte.* 

Nästan varje kväll vägrar Elsa att sova. Tills vi (idag) slutade med de nya vanorna att först ge välling och sedan borsta tänderna och började ge i sängen igen. Hon är inte redo för förändring alltså. 

Söndagspromenad i... söndags! Igår alltså. 

Underbara höst! 

Isabel tyckte det var dags för Elsa att få ett par skor. Och ja, hon ska få ett par skor. Jag har bara haft sådana kval, men nu har jag bestämt vilka det blir och jag förlorade just budgivningen på ett par sådana! 

HALLÅ VET NI VAD?! När man tog "bilder" kunde man välja "från min telefon" och bara välja bilder rakt upp och ner från mobilen! Så nu slipper jag maila bilderna och hålla på, det som varit så jobbigt! (Typiskt bara att jag redan hade mailat de här bilderna...) TACK GOOGLE FÖR ATT DU KONTROLLERAR MITT LIV! Jag älskar det!

Och by the way, om du vill följa mig på instagram och har ett nick som är helt omöjligt att lista ut vem du är, skriv till mig här så godkänner jag. Har en hög som ligger och väntar på att bli godkända för att jag inte vet vilka det är...

*OBS! Det är Elsas glajjer på bilden!

Må gott!

4 kommentarer:

k. sa...

Jaaaa skriv oftare här! Jag saknar dina inlägg!!
.. Och ååh, måste gissa lite på bilden du ritade.. Den nya lilla vännen är ett hjärtegryn född den 5 oktober i vågens stjärntecken i drakens år?! :]
.. Och! Ni är ju fantastiskt fina alla tre! <3 <3 <3

kommandoran sa...

Exakt d pratade vi här oxå om när skavlan va på TV, haha!
Fina bilder o den där kappan är gudomlig <3
Kram

langtarefterliten sa...

Lika söta bilder som alltid! :) Och vilken fantastiskt söt kappa hon har!:)
Kul att ha kommit igång med pluggandet igen. Vad var det du läste för program nu igen? (om du nu vill skriva det) vad är det du vill jobba med sen? Om du vet exakt, det är inte lätt det där.
Stor kram till dig!

Mobi sa...

Jaha jag gissade på twins! Jag inser att jag nog är ute och seglar efter Kajsas kommentar. Hörru, har du någon mailadress? Jag vill följa på instagram :) jag sliter också mitt hår med skrivande har börjat läsa magisterkurs och ska få i hop en artikel och nä... Det är mycket med Lillo och M som jobbar kväll ofta nu. Kram