onsdag 19 juni 2013

Resfeber!

Harregud, nu åker vi snart och jag har resfeber som bara den! Inte så mycket för själva resan utan mest för att vi ska vara borta så himla länge! Sju veckor! Och vi kan inte åka hem tidigare om vi tröttnar, för min familj kommer och hälsar på den allra sista veckan, nä, vi får tänka om till nästa gång. Äh, jag vet att jag kommer njuta av bara den när jag väl kommer ner! Läsa böcker och tidningar och äta salami och lufttorkad skinka (fryst i tre dygn såklart) och mortadella och ingen god ost (opastöriserad) men massa god fisk och kött och mmmmm... Älskar det landet alltså! OOohohohoho! Japp, peppad. Rutten ser ut som följer på midsommaraftons morgon: Avfärd härifrån 6.00. Färjan Gedser-Rostock 9-11, sedan lång tur genom Tyskland, paus för mellis efter typ tre fyra timmar, sedan vidare till Martins faster i Odelzhausen utanför München. Där sover vi över och sedan spenderar vi lördagen där, sedan åker vi vidare ner till Österrike och in i Slovenien genom hemska Karavanken-tunneln (en mil lång), sedan Kroatien! Förbi Zagreb och ner mot Zadar och in och handla på Interspar innan vi åker "hem" till Poljica! Underbart! Sedan leta efter skorpioner innan vi går och sover! ;)

1 kommentar:

Moi sa...

Jag har länge tänkt att jag vill till kroatien, men det där du skrev om skorpioner.. det avgjorde saken. no way in hell! Jag är inte så väärst rädd för många saker men just skorpioner känns som en sak jag inte vill vara med om helt enkelt.

usch.. men jag hoppas att ni får det fint. att lilla barnet får bada och att ni får en precis så härlig sommar som ni förtjänar!

pratar/förstår lilla barnet kroatiska?