söndag 16 juni 2013

Semester.

Tack för era fina kommentarer! <3

Vi är så glada! Idag kände jag junior för andra gången. Antingen hickade hen, eller så var det en yttepytte fot som sparkade ut mot magen! Det nästbästa - Martin fick känna! Tror det är ännu mer overkligt för honom denna gången.

Moi frågade om det kändes annorlunda den här gången: JA! På flera plan. För det första var jag betydligt mer illamående den här gången och sååååå trött, kanske tröttare. MEN, det är himla svårt att veta om jag faktiskt var mer illamående och trött eller om det var för att jag inte kunde omfamna det utan hela tiden var tvungen att "spela" glad och pigg morsa för Elsas skull och dessutom skriva uppsats. Gick INTE så bra kan jag hälsa. La mig med Elsa varje kväll. Det var fruktansvärt verkligen och fick mig att genuint känna att jag aldrig mer vill vara gravid med småbarn, ett eventuellt tredje barn blir alltså först när junior är cirka fem. En annan sak som är annorlunda är att tiden har gått så sjuuukt mycket snabbare! Imorgon går jag in i vecka 18! Jag menar - hur gick det till? Förra gången räknade vi varje dag, denna gången kommer vi ibland ihåg att läsa apparna. Och nä, det handlar absolut inte om att vi tar detta fantastiska för givet, det handlar om att vi har en ettåthalvtåring att ta hand om och springa efter, vilket gör att junior får mindre uppmärksamhet i magen. Och jag har inte ett dugg dåligt samvete för det, inte heller för juniors skull utan för att det är så FANTASTISKT skönt att få slippa tänka på det varje sekund och minut och noja ihjäl sig över minsta lilla. SÅ skönt! Självklart är jag inte helt nojfri och visst ska det bli lite läskigt på torsdag när vi ska på RUL, men överlag är jag helt klart mer avslappnad.

Vi åker också till Kroatien den här sommaren, något vi valde bort när vi var gravida med Elsa. Nu ska vi vara där i sju(!) veckor och det ska bli fantastiskt! Vi gick hem i spöregn innan och jag är sååå glad att slippa den nedslående svenska sommaren, jag är så trött på det! och jag är så trött på den här staden! Och trött på Folkets park! Och trött på vår stökiga lägenhet! Och allt är jag trött på och därför ska det bli så himla skönt med ett avbrott! Och sol varje dag. Och aldrig frysa. Och medelhavet. Och grillat. Och yatzy och kortspel och bokläsning och och och... Det ska bli huuuur fint som helst!

Junior på kub-testet. 


Nu kommer snart Martin med maten! Måste rusa!

1 kommentar:

Langtarefterliten sa...

Roligt att läsa dina inlägg! Det är så roligt alltihop!! Nä barn går verkligen inte att planera. Jag tror inte det var att du slappnade av i alla fall. ;) plötsligt kan det hända av sig självt. Oavsett hur stora chanser man har, så Kan det ju oftast hända, och det gjorde det för er! <3 vilken snäll bror o svägerska du har föressten! Å grattis igen :) ska bli så spännande o se vem som gömmer sig därinne :) kramar