onsdag 8 januari 2014

It's my birthday!

Idag (igår idag?) var min födelsedag. Inledde mitt 29:e år med att amma/bajsa/amma/bajsa/kräkas/byta kläder (på Lisen alltså, annars hade det ju kunnat vara en vanlig dag på ålderdomshemmet, minus amma då?) cirka halva natten mellan halv två och tre. Men det gjorde inget eftersom jag hade önskat mig sovmorgon, fast då sov hela gänget till nio (förutom jag som hade födelsedagsnerver). Sen fick jag en timme till medan Martin - "mannen utan simultankapacitet"/"mannen som blir lite stirrig över många bollar i luften" utan problem bollade två barn samt gjorde räkmacka och födelsedagsbricka till moi!

Elsa har ju fått lite storhetsvansinne såhär i tider av
1. Storasysterpresenter
2. Julklappar
3. Födelsedagspresenter
om vartannat i ungefär en och en halv månad nu så jag fick fin hjälp med att öppna presenterna: "Elsa öppna mammas pet!" Jag fick även bra hjälp med att äta min räkmacka: "Elsa låna mammas räka!"
I present fick jag i alla fall två superfina muggar från Littlephant så nu har vi fyra, fattas bara två och den sjukt dyra tekannan. Nu kommer snabbversionen av resten av dagen eftersom jag verkligen måste sova nu, men den innehöll i alla fall: promenad i pildammsparken, fika och presenter med fina vänner, finsushi från Saîko och bubbel, fina samtal varav ett med mycket glädjande nyheter (som oftast involverar barn, hint hint) och Girls-maraton.

Nu inleder jag mitt trettionde år (blir det va?) med trettioårskris, 300 000 and counting i studieskulder, en kulturvetarkandidat, en kille och två underbara barn och massor av tillförsikt! Livet har ju bara börjat!



1 kommentar:

Lovisa sa...

men shit, NU såg jag hur sjukt lika dom är! grattis igen i efterskott!