tisdag 21 januari 2014

Jöbbelijöbb?

Hurra!

Jag har blivit erbjuden jobb!
1. Det händer liksom inte inom kultursektorn, inom kultursektorn ska man vara glad om man får jobba gratis.
2. Det är JÄTTEroligt!
Jobbet är bara 25 % under en begränsad period och därför kan vi förhoppningsvis pussla ihop det med timmar så att Martin kan vara hemma med barnen när han inte pluggar. Jag ska alltså pumpa. Jag är ganska så livrädd för detta för det är verkligen viktigt för mig att det inte stör amningen. Martin är även ganska så livrädd för att ge flaska då vi aldrig har provat det förut. Tillsammans är vi ganska så livrädda för om Lisen överhuvudtaget ska acceptera flaska eftersom hon ratar napp. Vi är också ganska så livrädda för hela processen pumpa-värma-mata-krångla liksom. MEN, det roliga och positiva överväger helt klart! Tror också att jag blir en bättre och roligare mamma om jag får komma iväg och få lite intellektuell stimulans då och då. Heja mig! Heja vad kul! Hoppas det går att lösa!

Ps. Idag är Martin och Elsa på studiebesök på en Montessoriförskola där vi ställt Elsa i kö, spännande!


1 kommentar:

evl sa...

Det blir nog bra. Som med det allra mesta blir man nog semiexpert efter bara ett litet tag :) stort grattis till jobbet!!
Kramar