torsdag 9 januari 2014

Ny teknik.

Jausa jausa jausa.

Nu minsann har vi fått en ny teknisk pryl i familjen. Jomen. Min otroligt oekonomiska pojkvän som tycker det är för dyrt med 1200 kronor för ett par löparskor till mig (på vilka hela min framtid som atlet hänger, jojo) har alltså "investerat" i denna nya Chromebook. Senaste grejen tydligen. En dator som inte är en dator utan en... webläsare? Med touchscreen, vilket förvisso verkar krävas eftersom tvååringar uppenbarligen inte kan hantera teknik utan touchscreen (vilket bevisades när hon försökte navigera sig runt på min gamla hederliga laptops gamla hederliga... skärm?). Hur som helst, det är alltså denna som jag provskriver på nu och den får med beröm godkänt. Det är alltså även denna som kommer att ta Martin igenom den resterande delen av hans studietid, vilket alltså var motiveringen till inköpet som vi inte var helt överrens om (alls). Hur som helst, jag har försökt lansera förhållningssättet "En pryl in - en ut" så att man liksom tvingas reflektera över det påstådda "behovet" av alla prylar men det föll tyvärr inte i god jord. Detta skulle såklart appliceras på övriga inköp också, exempelvis kläder, vilket brukar vara Martins hållhake på mig. Men eftersom vi är fattiga som kyrkråttor har jag inte köpt ett klädesplagg sedan nittonhundrafrösihjäl och där föll den hållhaken. Oh well, snart kommer Lyxfällan och knackar på dörren.

Och just ja! Ingen har varit utestängd från bloggen Uma, den har bara inte blivit skriven i. Och lösenordet som man blivit lurad att skriva i har varit en bugg från en av bloggarna jag länkat till, men den har jag tagit bort nu. Om någon skriver en blogg som jag inte har koll på längre, skicka gärna adressen så skriver jag in den i min länklista!


2 kommentarer:

Mette sa...

Attans vad glad jag är glad att du bloggar igen!
Även jag trodde jag blivit utestäng/utslängd härifrån, fram till imorse när jag såg att du uppdaterat med några nya inlägg.

Kram ❤️

Anonym sa...

❤️
//Uma