onsdag 12 december 2012

Desämster.

Ja, förutom det fantastiska att Elsa finns här hos oss så kvalar detta i som sämsta december någonsin. Ni som inte vill läsa ett gnälligt, tråkigt och surt inlägg kan sluta läsa nu.

Ja dåså. Ingenting har blivit som vi tänkt oss. Förutom att vi är bäst i världen på jul är vi ju också ganska bra på att bygga upp skyhöga förväntningar som sällan infrias. December inledde ju ganska bra med snö och pulkaåkning och lussekattsbak. Men sedan gick det bara utför. Martin blev supersjuk i vattkoppor och jag har fått arbeta dygnet runt som ensamstående mamma och vårdare till sjuk pojkvän. Fyfan säger jag bara. I takt med att tröttheten och uppgivenheten ökade minskade lusten till jul. Så för någon dag sen bestämde jag att nu skiter vi i det här med jul. Det blir ingen gran. Det blir inget pepparkakshus. Det blir inga lussebullar framför teven till Luciatåget imorgon bitti, det blir inga pepparkakor och inget julgodis. Julpyntet får ligga kvar i lådorna som jag drog fram redan i början av november. Folk vill inte träffa oss eftersom inkubationstiden till vattkoppor är upp till 26 dagar och inbjudningar till kalas har dragits tillbaka. Som pricken över i:et har bara typ tio av de typ 35 pers som vi bjöd in till Nyårsafton OSA:t innan slutdatumet som är imorgon. Folk är fanimig bara SÄMST alltså. Ja, jag är jävligt ledsen och besviken.

Jävla skitpissemånadshelvete.

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Av mig och Elsa 2 ska du få en kram i alla fall; *kram*

Cecilia summerar sa...

Stumpa! Jag anar hur sliten du är. Minns när maken var benbruten och lunginflammerad förra året. Jag ville bara gråta av trötthet. Så jag förstår att du är ledsen och förtvivlad. Det här ska ju vara mysigaste månaden på året...

Jag hoppas du får nån köpebulle imorrn iaf <3.
Förresten: ni är galet lika, Elsa och lilla mamman m tomten.

Mette sa...

Jag är helt kass på att kommentera här, nu när vi "ses" på Instagram så gott som varje dag. ;)

Trist att Martin blev så dålig att folk känner att de inte vill komma hem till er.
Har ni märkt något på Elsa, att hon ska ha blivit smittad med vattkoppor?
Och jobbigt för dig att behöva slita ut dig totalt så här nära in på jul.

Kram och kärlek, finaste ni!
♥♡♥

Lina sa...

Här har jag missat massa så du får en kram i efterhand <3 Kraaam! Måste säga att det är skitdåligt av folk att inte ha OSAT, och nu lär väll folk ännu mer hålla sig borta.
Kraam!!