fredag 14 december 2012

Livet återvänder.

Sådärja.

Nu börjar det klarna lite. Det känns alltid bra att häva ur sig lite skit här för då känns det alltid lite bättre efteråt. Plus att man får en helt bunt med interaktiva kramar och det tackar man ju inte nej till! ;)

Förra julen fick Martin ett presentkort på en helkroppsmassage av mig eftersom han hade slitit med både jobb och plugg hela hösten och det har han ju gjort både våren och hösten (och sommaren!) efter det också! Slitit som ett djur alltså. Men det kom sig aldrig att han gick och fick den där massagen och nu närmade ju sig slutet på giltighetstiden (den 16:e) så han bokade in en massage, men tji fick han! Han fick vattkoppor istället och kunde således inte gå så då fick JAG göra det istället! Så TYYYYYPISKT! Så idag har jag varit och fått en helkroppsmassage samt färgning av fransar och bryn (alltså, det hade inte Martin bokat, men jag tog något annat också). Så jädrans härligt! Kanske inte den idrottsmassage jag egentligen hade behövt, men väl så avslappnande ändå!

Igår ville Martin komma ut lite så vi var ute en två gånger och sedan på kvällen skulle vi titta på Malmös Lucia i Folkets Park och det är roligt det där hur man anstränger sig för att göra mysiga saker och så uppskattas det ändå inte av mottagaren så att säga. Okej. Det var kanske lite fel taktik av oss igår att 1. Hålla Elsa vaken till efter läggdags 2. Sätta på henne alla ytterkläder som hon HATAR och 3. Sätta henne i vagnen som en liten tjock michelin-gubbe för att sedan gå till parken. Där var det jättemycket folk (vi trodde typ att det skulle vara vi?)och Elsa blev ledsen i vagnen och ville inte sitta i famnen och inte i vagnen och inte i famnen och efter en(!) låt gick vi hem och la henne! Haha! Det är vad vi kallar learing by doing. Alltså: Luciatåg utomhus i vinterkvällen uppskattas INTE av ettåringar.

I helgen ska vi städa och röja och nästa vecka kan jag förhoppningsvis äntligen ta itu med min uppsats igen så att den blir klar eftersom det är lite A och O inför nästa termin.

Martin vågade sig ut på vinterpromenad (till kyrkogården) igår. 

Eeep. Längtar ihjäl mig efter mina älsklingar som ligger och vilar middag nu! Tjohej!

Inga kommentarer: