tisdag 8 maj 2012

Sommar, sommar, sommar!

I takt med att dagarna blir längre och längre och varmare och varmare spenderar jag mindre och mindre tid framför datorn. Oftast sätter jag inte ens på den. Jag tar mina bilder på instagram och så är det bra med det. Därför nöjer jag mig med att publicera den här bilden på Elsa i sin nya solhatt. Martin höll på att smälla av av göllighet igår när han såg henne i den och idag fick jag detta sms:et: Skicka en bild på hatten! Så han kunde visa sina kollegor. Det skrev han inte, men det vet jag. Han visar sina kollegor tusen nya bilder på Elsa varje dag. De är mycket tålmodiga med honom. Jag skickade den här bilden. Gölligölligöll:

Snusmumriken!

10 kommentarer:

langtarefterliten sa...

Åhhhh himmel vilken söt bild på sötnosen! :-)
Hoppas allt är fint med er!
Skönt att ni haft det varmt idag!
Gött när det går mot varmare tider =) =) kram

Mette sa...

Sommarfina sockersöta Elsa!
Jag förstår att Martin stolt vill visa upp bilder på henne. Vem skulle inte vilja göra det liksom?!

<3 Kärlek <3

Lina sa...

Vissa syskon är ju ruggigt lika så vem vet nästa barn kanske är superlik den första :) min kompis har en pojke på 4 och en flicka på 2 och på kort ser jag knappt skillnad på dom trots att jag känner dom väl. Så lika är dom :) exakta kopior av sin pappa båda två. Vi tycker att det ska bli supermegaduperintressant att se om nästa liknar Vilda alls då hon ser ut som andy mest men har mina pigment. Är ju inte säkert att nästa blir rödlätt med blåa ögon iom att andy är mörkare i sina fäger. Vem tycker ni att elsa ser ut som? :)

Nästa UL är först i v 18 så vi funderar på att göra ett privat emellan...typ snart. Jag är så orolig över att allt inte ska se bra ut så jag hade behövt ett. Vilka veckor gjorde ni UL i?

Kraaam <3 <3

langtarefterliten sa...

Hej!
Satt o funderade på nupp/kub test. Vi har tid hos läkaren o ska disskutera om vi kan få remiss till det när vi har nästa ul 10+6. Men samtidigt vet jag inte, kanske ska man skita i det kom jag på nu. Gjorde ni det??

Kram!

Linnea. sa...

Lina och längtareftersmå ;) : Vi gjorde IVF-UL i vecka 8, sen hade de rutin på vår MVC-klinik att göra VUL på inskrivningen som var i vecka 12, sen var det KUB/NUPP i vecka 13 (och det får man inte göra innan man är 33 år i vårat landsting men det är också rutin på Cura att alla får göra det), sen var det RUL i vecka 20 och TUL i vecka 32.

Vi gjorde KUBen egentligen bara för att få ett extra UL! Och det var sjukt fint att se henne som en liten människa som hoppade runt första gången, alldeles fantastiskt faktiskt! :)

Kramar på er!

langtarefterliten sa...

Tack för svar :)
Jag känner också mest att jag vill göra kub för att få ett extra vul. Därför började jag tveka, vill liksom inte ha ett dåligt svar, (såklart) och vet ändå inte vad jag skulle göra om vi fick det, har väldigt svårt att tro att jag skulle ta bort de små.

Men det e klart det är bra för att lunga sig ytterligare, och skulle det nu va nått kan man ju ta ställning till det och förbereda sig.

Vet inte om vi kommer få göra kub, det fick man egentligen inte, men om vi var extra oroliga kunde vi få disskutera det med läkaren och KANSKE få en remiss.

Kram!

Lina sa...

sv: Haha njae bengt-hennings är nog inte min typ av musik :P dansband över huvud taget är inte min typ av musik men det verkar poppis här i borås av någon konstig anledning.

Var in på pop idag för att kolla om dom hade någon så söt solhatt till vildisen med men den fanns ju bara till bebisar :( attans.

P&K <3

Isabel sa...

HA! vilken skön, en riktigt gölligöll.

puss på er!

moi sa...

Jaha.. jag har köpt en exakt likadan hatt! jag har ingen aning om hur'nt huvud vår bebis får men den ska banne mig ha hatten!

Köpte också en blå, varpå expediten utropade vad ska han heta? Han ska heta Åsa sa jag då vilket inte är sant men ändå...

För övrigt så insåg jag att det mesta jag/vi köper är randigt. Jäkligt randigt. igår fyra randiga plagg, kan detta vara något sjukligt? Jag gillar också prickigt men det finns inte så mycket och det jag hittat har varit sjukt dyrt och jag gillar inte att bara köpa nytt hela tiden.

Linnea. sa...

Nämen! Jag fick faktiskt en nästan tvärtemot-reaktion när jag köpte den här till Elsa. När vi provade den röda utbrast hon: Vad TJEJIG hon ser ut i den! Helt neutralt och utan värdering, men jag undrade i efterhand på vilket sätt hon menade. Martin tror att hon menade det på ett negativt sätt (eftersom han ser det så)och jag har ingen aning. Tog iaf den blåa för att... den var finare, haha! Och för att jag också tycker att TJEJIG klingar ganska illa.

Ja, randigt kan bli sjukligt, haha, det har det blivit här. Jag har köpt så mycket randigt så jag nästan tröttnat, men bara NÄSTAN! ;) Gillar också prickigt men håller med du. Vi har diverse prickigt, men som du säger, det är ganska dyrt så vi har inte så mycket som jag skulle vilja! :D Bebisen har inte kommit än alltså? ;)