onsdag 11 juli 2012

Äntligen hemma!

Nu har jag äntligen landat i egen säng efter tolv dagar på luffen! Borta bra, men hemma bäst!

Det är ju hur fint som helst att vara iväg men det är ändå alltid lika skönt att komma hem. Det enda som är tråkigt är alla måsten som på en gång hopar sig och efter bara två timmar hemma hade jag redan hunnit skriva en att göra-lista. Ett måste för att inte glömma bort allt. Bland annat håller min telefon på att en gång för alla tacka för sig, så den måste jag lämna in. Och datorn. Och det ena med det tredje.

En liten Elsa-uppdate. Det känns som att hon blivit så stor medan vi har varit iväg! Hon är liksom en stor bebis nu, som kan så mycket och som mer och mer försöker mästra krypandets/ålandets konst. Hon vrider och vänder på sig och sittvagnen verkar ha gjort underverk för hennes balans! Det är numera nästan ingen risk att hon ramlar när hon sitter, trots att hon sträcker sig efter allt och inte ger sig förrän hon har det. När vi kom hem satte vi henne i babygymmet, vilken jätte hon är! Vilka glada tjut! Det var som att hon hade fått en ny leksak eller så var hon bara glad över att leksakerna nu var på en helt ny nivå (bokstavligt talat alltså)! Tänk att hon har varit sådär yttepyttig och haft mil upp till leksakerna! Nästan omöjligt att föreställa sig!


1 kommentar:

Mette sa...

Tack för att jag fått följa med er på semester. Har varit trevligt att läsa!

Stora Elsa som sitter så fint!
Här hemma ligger vi i hårdträning för att lära Elis att sitta, men det går väl si så där. Rumpan verkar vara för rund. :)

Kärlek
<3