måndag 23 juli 2012

Han gjorde det!

Och snabbt gick det också! För en liten stund sen kom han utsmygandes med nappflaskan i högsta hugg! Barnet sover! I bakgrunden Nick Cave. Episkt. Så har jag alltså, för första gången på lite mer än sex och en halv månad inte nattat Elsa. Det har nämligen Martin gjort. Nu är vi jämlika. Nu kan han ta hand om henne lika bra som jag (kunde han ju förut också, men ja ni fattar) och livet som mjölkko är slut! Över och förbi! För den här gången i alla fall.

Jag tycker att det är hur stort som helst! Martin inte lika. Men det var mysigt tyckte han. Elsa hade tyckt att han gjorde fel först men så lät han henne domdera och visa hur hon ville ha det och så gick det bra.

Denna fantastiska händelse föregicks av ett kvällsmålsbreakdown utan dess like. Nog för att både jag och Martin blir tjuriga om vi inte får mat i tid men hey, det är inget mot vad Elsa blir! Det var gröt överallt! Ett riktigt grötmayhem! Gröt över henne, hennes byxor, mig, min klänning, mina strumpbyxor, golvet, mitt nytvättade hår (och det bästa av allt är att man sedan bara "Äh, skit samma!" och drar den torkade gröten ur håret) osv osv. Och man vet att det enda som hjälper är att få i henne den där förbaskade gröten (så mycket som möjligt i alla fall) och vad gör man då?! Jo! Då kom Martin på den briljanta idén (småbarnsdesperationen) att ge henne en Coca-Colapetflaska att leka med som hon liksom samtidigt som hon grät tryckte in gröt som jag smög emellan in i munnen med. Puh! Sedan var allt frid och fröjd och vi fick äta och Elsa verkade inte ha en tanke på vilken scen hon precis hade ställt till med! ;) Sen lärde hon sig "high five"! Fett.

Innan idag har Elsa lekt med sina kompisar Sixten, Emmylou och minstingen Plura i parken. Imorgon blir det premiär på öppna förskolan och sångstund för oss allihop! Tji ho!

4 kommentarer:

k. sa...

Woooop woooop! Stor high five på det!!

ettvanligtliv sa...

Haha, åh vilken underbar liten familj ni är <3!

Kramar till er!

Isabel sa...

hehey! hejja daddy!
hoppas ÖF är kul.

coola baby-namn på Elsas polers, love it.

puss.
imorgon fyller min bebis 1 år. jag är en så stolt mammie :)

Uma sa...

Varje dag måste innehålla nya "första gången" händelser med lilla skruttan. Ser fram emot det. Kramis