söndag 1 juli 2012

Semesterblogg del 1.

Nu skriver jag från min mobil, som en slags loggbok över våra lilla Sverigeturné (Halland/Småland) och blir det särskrivningar, konstiga ord här och var och kanske någon konstig formulering här och var så beror det på att mitt första övrigt jättebra tangentbord på mobilen har en fäbless för just särskrivningar och att byta ut ord som jag skriver mot ord som den tycker passar bättre. Det om det.

Den första semesterdagen (igår) kom Martins föräldrar och vi åkte och bytte ut Elsas nya åka mot ett riktigt vrålåk. Jag var inte alls nöjd med de där små stenhårda svänghjulen (som förvisso var gudomliga att svänga med men) som ratatatatatatade på gatstenarna OCH på terräng. Så mot en summa extra som svärfar snällt lade till blev det en marinblå Brio Happy istället. Vilken feeling, vilken komfort! Och vad snygg den är! Och lammfällen som jag hade karvat ut passade perfekt!

Efter det åkte vi upp till Martins syster med familj i Mellbystrand och det var en superfin kväll och Elsa fick träffa havet för första gången! Det var underbart och precis så storslaget som man föreställer sig att det är att träffa havet för första gången! Underbart! Hon blev så glad och skrek riktiga glädjetjut mot havet. Som att komma hem. (Tolkat av mamman.)

Idag har vi varit på Martins systersons konfirmation. Det var spännande, jag har aldrig varit på en konfirmation förut. De var så gölliga så de små. Och duktiga. Och körkan var fin. Och Elsa skötte sig exemplariskt trots att det egentligen var sämsta tänkbara tid för henne (förmiddagslur+lunchtid) och vi behövde bara gå ut en sväng i mitten för att hon skulle somna.

Nu befinner vi oss i djupaste Småland hos Martins föräldrar och här ska vi vara en dag innan vi åker vidare till Öland! Kul!





Inga kommentarer: