söndag 15 juli 2012

HEJ!

Jag förstår ju att det är helt sjukt och att ni inte kommer tro på mig. Men Elsa säger "Hej!" Det måste vara hennes första ord. Det har hänt alldeles för många gånger och vid rätt tillfällen för att det ska vara slumpen. Hon säger hej när man säger hej och hon säger hej om man kommer in i rummet, hon har också sagt hej när hon legat och tittat på Martin och han vände sig om och tittade på henne. 

-Hej! 

Det är ju inte konstigt om hej är hennes första ord, vi säger det ju till henne tusen gånger dagligen, men frågan är om man verkligen KAN säga något redan vid 6,5-månaders ålder? När hon är ledsen ropar hon "maaaaaaamaaaaaaamamama" efter mig och när jag tar henne "paapapapapapaaa" och så pussar och kramar vi henne båda två. Men det måste ju vara slumpen. På tal om slumpen. I fredags låg jag i sängen och tittade på henne (dagen då hejandet satte fart ordentligt) och sa:

- Hej!
- Hejej! 
En liten stund senare: 
- Vet du om att du är det vackraste jag vet?
- Ja-a! 

SJUKT! Det var ju bara slumpen men det var alldeles för mycket på en gång, haha! 

4 kommentarer:

Mette sa...

Absolut kan barn vid 6,5 månader säga något enstaka ord.
Storebror sa lampa och titta när han var ett halvår.
A-barn, säger jag. ;)

Pussar och kärlek
♥♥♥

Ps. Jag svarade på din fråga inne hos mig. Ds.

Isabel sa...

hej bästis-elsa!
jag känner mig som en sån dålig kompis som inte hunnit svara på något av din mammas alla fina glada kommentarer på vår blogg.

det har varit semester och tusen andra saker som kommit i vägen. ja, jag tror ni vet hur det kan va.

nu kommer jag ju inte ens ihåg allt jag skulle skriva för jag är så disträ pga allt nytt som kommer ske framöver. redan imorgon kväll/natt kommer vi börja med nya nattrutiner för elvie. jag ska ju börja arbeta den 1 augusti (hej ångest!) och natt-amningen bara måste vara borta helt då om jag ska orka arbeta. så det kommer bli ett par tuffa veckor för elvie framöver, som älskar tutte lika mycket som jag älskar henne... suck. håll tummarna för oss nu.

puss och jordgubbar till er!

ps, elvie går ju, kolla in filmen på vår stapplande lille bebbe. snart är det din tur Elsa <3

Cecilia summerar sa...

Underbart! Heej! Det sa vår skrutta oxå tidigt! Jag tolkade det nog då mest som ett ljud som hon gillade att säga, men sen talade hon väldigt tidigt oxå :-)
Sommarkram

ettvanligtliv sa...

Haha underbart! Vilken liten gos <3