lördag 7 juli 2012

Semesterblogg del 4. Skitväder.

Vilket jäkla skitväder alltså. Innan vi åkte iväg trodde jag på riktigt att vi skulle få ett par soliga, härliga sommarveckor. Det är ju ändå juli vi snackar om... Vi fick en ljum och solig sommarkväll på Öland, sen var det soligt men blåsigt och kallt och sen bara mulet och tråkigt. Nu är det mulet men varmt. Prognoserna visar mulet och kallt.

På Öland besökte vi långa Erik, en fyr and nothing but a fyr. Vi besökte också hamnen i Byxelkrok där vi åt pizza och inte fisk som sig bör. Suck. En annan dag var vi i Borgholm, där åt jag i alla fall kroppkakor (som sig bör) det var inte så gott. Mina hemgjorda var faktiskt bättre. Men om man inte pallar att jobba i flera timmar för maten kan man bara steka potatisplättar av gammalt överblivet potatismos och fläsk, för det smakar likadant och är mycket enklare. Tyvärr åkte vi inte och tittade på raukarna eller hängde på stranden vilket väl ungefär var det enda jag ville. Men det var ju i alla fall trevligt att träffa våra vänner där och att beträda den Öländska marken.

Nu har vi mellanlandat i Växjö innan vi tar vårt pick och pack och drar till min bror vid havet i Halland. Där hoppas jag kunna fylla mitt havsbehov så det räcker en stund. Även om det är dåligt väder.

Ptja... Det var väl ungefär det jag hann skriva innan min bror ringde innan och jag tappade tråden totalt. Men nu vet ni ju i alla fall vad vi håller på med! 

1 kommentar:

.y sa...

Häromdan hade vi hundstrandspremiär på hundstranden i Ugglarp. Det var fint väder och skoj. Nu: inte lika fint väder och dessutom sjukt oskoj o ensamt i huset. Blä för seperationsångest. Vill ni komma o hälsa på?