måndag 12 mars 2012

Awkward family photo.

Jag kom på att vi hade glömt ta ett fint familjefoto på oss alla tre som jag hade bestämt att vi skulle ta i helgen så vi lade oss lite snabbt i sängen innan när vi skulle ta på Elsa pyjamasen och knäppte av. Resultatet blev så fult att det blev fint, så fint att vi inte brydde oss om att ta ett till. Och jag har inte heller brytt mig om att redigera bort de röda ögonen. Jag älskar det!

Elsa ser ut som Masarin i Loranga, Masarin och Dartanjang:


Just nu ligger minimasarinen framför teven och har lite gymping. Vi försökte få henne att sova innan men hon var alldeles för övertrött trodde vi. Nu tror vi att hon kanske var understimulerad istället för det kommer glada tillrop då och då: "Buääääää!" och den typen av ord. Dessutom vilade hon till klockan sex så det var ju inte så längesen hon sov. Då kanske det är lite tidigt att sova klockan halv åtta. Eller så är hon bara övertrött. Who knows? 

I alla fall så var vi på promenad innan idag som sig bör i solen. Vi köpte blåbärssoppa till den sjuka pappan, den enda sjuklingsönskningen han hade. Så blåbärssoppa fick det bli. Två paket. Ska det va så ska det va! Och förstås ingredienser till en frozen cheescake. Vi äter minst en frozen cheescake utan att dela med oss i veckan! Då var vi i alla fall såhär snygga i likadana solglajjer:


När vi kom hem lämnade jag fadern och dottern för att gå och hämta den efterlängtade bärsjalen som äntligen kommit! Jippie! Den jäkla Babybjörnen dödar min rygg och dessutom sitter Elsa så mycket skönare i den här. Jag lyckades såhär bra på första försöket (nåå, jag har provat ta på mig en sån två gånger förut, men ganska bra jobbat ändå va?): 


Och till sist, en liten iakttagelse: Jag har använt mig av tre olika kameror till detta inlägget. Bild nummer ett är tagen med den bortglömda kompaktkameran Canon Ixus 80, den andra är tagen med Camera Zoom (app till mobilen) och den tredje med min vanliga mobilkamera. Nåväl, det om det, nu är det dags för kvällens cheescake! 

Hepp! 

5 kommentarer:

Lina sa...

Haha fan va jag skratta när jag upptäckte Elsas min på familjefotot :P looove it. Eller hon kanske top model posar..tänkte på handen så där tjusigt vid ansiktet ;)

Tyckte du lyckades riktigt bra med sjaken, lillafröken ser ut att sitta som en prinsessa :)

Kraamis <3 <3

Sara sa...

Härliga bilder! Ser himla mysigt ut med bärsjal!(Så jäkla dyrt bara, iallafall dom jag kollat på.)

Hihi, ja, idag är det 99 dagar kvar till BF. Läskigt, och underbart!

Kramar

Heléne sa...

Haha, Elsa på första bilden: "I don't know there people". ;-)

Lina sa...

Jag skrattade så jag kiknade av första bilden!! Studentbild?! Söta är ni alla tre iallafall!!

Isabel sa...

Åh ni är såååå fina och jag älskar din blogg, du är så rolig!

Kram!