onsdag 21 mars 2012

Sparkrav. (Uppdaterat.)

Läste i Sydsvenskan idag att KK här i Malmö har ett sparkrav på sig på 31 miljoner kronor. För att klara av det ska man bland annat stänga ner Familje-BB och dom som vill spendera de första dygnen tillsammans hela familjen hänvisas hädanefter till Ystad eller Lund. Så himla, himla synd. Vi trivdes jättebra på Familje-BB och fick så himla bra vård och omsorg. Eller service skulle man nästan kunna kalla det. Alla jag pratat med tycker likadant. De är underbara där, som på resten av hela KK. Jag hoppas verkligen inte att de kommer att spara i form av uppsägningar eller att de drar ner på några som helst av RMC:s resurser.

Ja, det är sånt som händer när folk slutar betala skatt för sin egen vinnings skull. Tråkigt, men sant.

(I slutet av artikeln står det "Drygt 5070 barn föddes i Malmö 2011" Elsa föddes som nummer 5069!)

Nu till något roligare. I förrgår när Martin kom hem från jobbet och hade en pratstund med Elsa så petade hon in nappen i munnen själv för första gången! Två gånger dessutom! Och det bästa av allt är att jag råkade filma den stora händelsen! Efter det har hon gjort det massor av gånger och inte bara det, de senaste dagarna har det varit som en explosion av utveckling! Helt plötsligt kan hon massor av nya saker. Det händer nya grejer på kunskapsstegen varje dag! Det är fantastiskt! För ett tag sen fick vi även Elsas "boo" på film, inte hennes bästa, men helt klart ett "boo" härmat efter Martin, jag slänger in det också!

Elsa stoppar in nappen själv! (Nu har jag uppdaterat så alla kan kolla!)

Elsa härmar "boo"! 

7 kommentarer:

Mette sa...

Duktiga söta Elsa!

<3

Lina sa...

Hihi duktiga Elsa :)

Värsta gulliga ni är som pratar plutti nuttigt babyspråk <3
Var en tant på bussen som försökte prata babyspråk med Vilda häromdagen..typ "naaw lilla bebis" och hon bah "Hey..jag är ingen bebis, jag är 3 år" HAHA!

Linnea. sa...

Hahaha! Go Vilda!

Isabel sa...

åh elsa, din jäkla gullunge! jag spricker nästan för du e så gullig. GULLEGULLEELSA!

hihi, jag och Elvie tittade på era klipp och Elvie trodde att ni pratade med henne och log och rodnade när ni sa att Elsa var coolaste bebisen i stan. haha.

Puss och kram från våriga Stockholm <3

k. sa...

<3 fiiiint!

Linnea. sa...

Hahaha! Elvie! <3! Söte! Hon är ju coolaste bebisen i stan - sjöstan!

Cecilia summerar sa...

Åh så underbart! Gullefjun till unge, men de där gulliga föräldrarna kan man ju nästan inte höra sig mätt på!