torsdag 29 mars 2012

Badbyxa.

Idag har vi varit på stan och köpt badbyxor till Elsa samt födelsedagspresent till hennes kusin som fyller 2!

Elsa ska nämligen börja på babysim på söndag och det tycker vi ska bli väldigt spännande. Min bror passade snällt nog på att påpeka att det har kommit en ny rapport som visar att babysim är dåligt för bebisens hälsa. Det tackar vi för och bortser från då vi inte har någon ångerrätt med så här kort varsel. Istället koncentrerar vi oss på att oroa oss för hur det går till. Hur kommer man fram till poolen? Ni vet, simhallar är ju alltid blöta och hala och har farliga vassa kanter. Just nu funderar vi på om vi ska lägga Elsa i en kärra och dra fram till kanten och sen tippa i. Kanske kan man binda fast henne på ryggen och krypa alternativt åla fram till kanten för minsta möjliga fallhöjd? Nåväl. Jag får ringa och fråga om det jag behöver veta. (Allt.)

Vi passade även på att svänga inom Malmös bästa barnbokhandel. Den ligger på triangeln och har en massa bra böcker. Och eftersom Elsa inte har några böcker köpte jag en till henne. En ABC-bok. Martin berättade om en kollega vars barn kunde alfabetet när den var 1 så jag tänkte att nu jävlar ska här tragglas alfabetet! Vi har alltså haft högläsningspremiär här hemma och det var en hit kan jag säga. Elsa älskade bokstäverna (eller de fina färgerna de var målade i?) och de små figurerna i boken. Mest älskade hon bokstäverna på vänster sida och så gillade hon bokstaven X särskilt mycket. Den var skriven i en fin grön färg. När jag tänker efter gillade hon E som i Elsa väldigt mycket också, och den var också grön. Grönt är skönt tycker Elsa! Tur det för hennes rum ska gå i grönt och gult!

När vi kom hem provade vi också badbyxorna. De passade inte. Poängen med badbyxor för bebisar är ju att de ska hålla tätt ifall Elsa skulle få för sig att bajsa just den dagen på en tvåveckorsperiod, men de här satt helkonstigt. Dåligt Polarn! Så vi får kila tillbaka och lämna tillbaka dom lite senare idag. (Synd, för de är ju så sööööööta! Och dessutom är de som ett litet kinderägg för mig - tre överraskningar i ett! Min favoritfärgkombination och dessutom en rand! Det är ju bara FÖR bra.)



För övrigt har Elsa övat mycket på att skratta idag. Farsan Baloo fick sig ett par "Heeeoo heeeooo heeeooo" innan han gick till jobbet, men sen klämde hon till med ett par riktiga "Ha ha ha":n! Det ni! Det är en glädjens dag idag, torsdagen den 29 mars 2012! Dagen då Elsa skrattade!

5 kommentarer:

Mette sa...

Helt wunderbar med allt skrattande! :)

Bra att börja med bokstäver i tid.
Jag började traggla bokstäverna rätt tidigt med storebror samt att hans mormor köpte en CD-box med "5 myror är fler än 4 elefanter". Han kunde alfabetet när han var 1 år och någon månad. Så fortsätt bara med det ni gör! ;)

Häftigt med babysim. Jag skulle också gjort det med Elis om inte jag vore en sån stor badkruka...!

Kärlek i mängder
<3

Lina sa...

Haha fan vilka roliga bilder jag fick i huvet av er ålandes med Elsa på ryggen :P

Vilda har så mycket böcker att dom inte ens ryms i hennes bokhylla tack vare att jag var med i bokklubb sedan jag var 3 veckor gammal och mamma hade sparat alla böckerna. Det tackar jag för och mitt läsintresse.

Linnea. sa...

Oj Mette! Jag visste inte ens att det var möjligt på riktigt! Men ja! Då ska det absolut fortsätta tragglas! :)

Hahaha, jag vet Lina, hade varit sjukt roligt! :) Jag har också massor av böcker från när jag var liten. Framförallt minns jag bilderna och stämningen i dom! Ååh! Måste hem och sno med mig dom, ett gäng iaf!

Kramar på er! <3

Isabel sa...

Hej!

Ska man inte använda badblöja på bebisar i poolen? Det trodde jag. Har tänkt köpa en förpackning sånna på ica kvantum, men de var slut i E's storlek, får bli nästa gång. Vi ska ju inte bada än på ett tag ändå.

Jag köpte en baddräkt till E igår, från hm. Tyvärr är allt så tjejigt där på badfronten att man kräks...höll i ett par badbyxor från pojkavdelningen med hajar på, men tänkte på det här med solen och så, så köpte en röd baddräkt tillslut. Får nog ändå investera i en UV-dräkt när vi ska utomlands i slutet på juni.
Hoppas bebissimmet är kul <3
Puss och kram!

Linnea. sa...

Jo, det eller såna badbyxor som håller bajset inne!

Usch ja, det är hemskt med det där. Vi lämnade tillbaka byxorna och gick till en annan butik och där frågade damen om det var till en flicka eller pojke varpå jag svarade att "Det vill jag inte ska spela någon roll!" men då upplyste hon mig om att det gjorde det och... så fick jag välja på ett par fula med bilar och ett par vitrödrandiga med blåa volanger som jag. inte. kunde. motstå. Ja vi ska ju också vara utomlands i sommar så då får vi nog också investera i ett ordentligt solskydd! P&K!