söndag 1 april 2012

Helgen.

Fredag.

Det nya livet. Fredagar framför teven med Cola och godis och så står det en babymonitor där. För jäkla fint. Just det, har glömt att berätta om Elsas nya kvällsrutiner. Sover mellan 20.00-04.00 för ett litet nattamål och sover sedan till det är dags att vakna. Otroligt fint det. 

Lördag.
Varje morgon bör starta med högläsning ur bok. Särskilt den om alfabetet. Återigen är X en klar favorit. Fina, gröna X. 


Sedan tog vi bilen till Halland för att fira min brorsdotters födelsedag. Det låter ju enkelt men riktigt så enkelt var det inte. Vi kom fram fyra timmar för sent men fick i alla fall krama de nära och kära innan vi åkte hem igen. Typ. Fick såklart en sjuukt god middag samt tårta hos broren med familj, men gick dock miste om lunch hos mamma och pappa och fika hos farmor. Nästa gång får vi stanna längre. Åkte hem för att det var babysim på söndag förmiddag.  


Söndag. 
Jag bytte de förra simbyxorna mot denna tröja som jag inte kunde motstå och köpte istället dessa poop proof-badbyxorna i en annan butik. Tyvärr var Elsa förkyld imorse när vi vaknade. Inte så mycket men tillräckligt mycket för att vi inte skulle vilja slänga i na i vattnet. Dessutom hostade hon som en liten galning. Hälften fejk och hälften äkta. Hon har kommit på att vi lyfter upp henne så fort hon sätter i halsen och hostar, därför låtsashostar hon numera ganska ofta så det är svårt att veta om hon är förkyld på riktigt, men vi lät snorigheten tala och avstod från dagens dopp. (Detta var heller inte helt enkelt då det inte fanns något nummer att ringa, personalen på Friskis ville inte hjälpa till, så det slutade med att jag fick gå dit själv och tala med instruktören för att få veta att jag skulle ringa till kontoret - i stockholm - imorgon och sjukanmäla. Helt enkelt för jäkla dåligt.)

Istället visade Elsa oss den här kunskapen! VARFÖR HAR HON INTE SAGT NÅGOT?! Hon kan ju!!! 

Men det största den här helgen är att denna älskade, underbara unge som nyss låg och testade vad sina stämband gick för (och det var inte av för hackor inte) fyllde 3 månader eller 13 veckor eller 1 kvartal igår! JIPPIE! Grattis till henne och grattis till oss som klarat föräldraskapet hittills så jäkla bra! 
Elsa 3 månader den 31 mars 2012. 

4 kommentarer:

Lina sa...

Lyxbebis som sover så bra :) sån tur vill jag med ha med nästa.

Den pickiga tröjan är så fin, har funderat på att köpa den till Vildisen innan :)

Kraaam <3

Lovisa sa...

Söt-Elsa! Förlåt att jag inte kommenterar så mycket längre, men det går inte från mobilen och det är bara där jag hänger nowadays.. Nu måste jag rusa som vanligt! (rusa=amma)

k. sa...

<3 Finsak!

langtarefterliten sa...

Sötis!!
Härligt att hon sover så bra om nätterna :)
Grattis till Elsa på 3 månaders dagen ♥ Kram kram