söndag 8 januari 2012

Födelsedag!

Igår fyllde jag år och dessutom var det Elsas enveckas-dag och hon firade det genom att först vara vaken ungefär hela natten! Tjohej!

Martin slapp göra den obligatoriska räkmackan för jag visste att familjen skulle komma med smörgåstårta, så istället blev det sån här lyxfrukost. Inte dumt det heller. Vi har slutat läsa tidningen till förmån för bebistittande. Så mycket bättre! 

Sen dundrade hela klanen in och jag överlät fotograferandet åt min duktiga bror!

Äntligen fick Elsa träffa sin mormor och morfar! (Mormor till höger i bild.) Och jag fick äntligen träffa mamma och pappa, det var aaalldeles för längesen! Elsa fick även träffa sina morbröder med respektive och sina tre kusiner på min sida. 


 Min födelsedag var såklart bara en ursäkt för att fira Elsas ankomst till jorden. Inte mig emot! (Jaujau, vi vet att Martins gylf är öppen!)


Sedan öppnade vi presenter och Elsa blev så varm av allt folk att vi var tvungna att ta av finbyxorna. 

Sen käkade vi smörgåstårta som jag önskat mig (som gjorde att vi inte fick sova alls inatt för Elsa fick ont i magen och därför är det riktigt plågsamt att det står en stooor bit kvar i kylskåpet idag, buhu) och Elsa var center of attention. 

När alla hade åkt hem hade vi lite qualitytime och klädbyte, för många klädbyten blir det när man är en liten kissobajsmaskin som allra bäst gillar att kissa på skötbordet utan blöja! 

Sen hade vi fotosession och vi fick med ett litet skratt på bild! Lyckan över de där små leendena som inte ens är med flit, men strunt i det för det pirrar så fint i magen ändå!




Vet inte varför vi fortfarande tror att alla bilder måste tas från sidan, magbildsvanan sitter hårt i. 

Pappamys!

Här är alla presenter Elsa fick. En handduk med inbyggd luva (vad heter det?)som vi önskat oss och en nalle från mormor och morfar. En jättefin Pippitröja och en barnvagnsfilt som gammelfarmor Elsa stickat. En klänning, ett par haremsbyxor och ett par strumpor - allt från Polarn och Pyret samt en Born 2011-mössa från morbror, moster och kusinerna i Staffanstorp. En tiger som man drar i svansen så spelar den en vaggvisa från morbror, moster och lillkusinen i halland, men den är inte med på bild för den tjänstgjorde i sovrummet vid fotograferingstillfället. Ett par stickade strumpor från mammas ena faster och en liten docka från mammas andra faster. Men tulpanerna, tulpanerna är mina! 

Sen önskade jag mig en vilostund samt en datorstund av Martin och fick åtminstone vilostunden. En och en halv timme fick jag sova! Man blir ju lycklig för mindre som småbarnsförälder och nu såhär i efterhand ännu lyckligare för det eftersom Elsa var vaken mellan tre och halv åtta imorse och gnydde och käkade och bajsade och gnydde och käkade och bajsade och om igen. Till födelsedagsmiddag käkade vi min hatmat nummer ett - pizza! Var inte sugen på mer smörgåstårta (och det var ju en jäkla tur såhär i efterhand) och hade inte fantasi till mer. Oh well. 

Det var i alla fall fint att träffa familjen och särskilt då mamma och pappa som jag inte träffat på alldeles för länge, som jag har längtat! Allt som allt och pizza till trots: Min bästa födelsedag NÅGONSIN för jag slapp dö rockenroll-döden (27, ni vet) och fick fira den som mamma till världens bästa ELSA! Lyckliga jag! 

10 kommentarer:

Lina sa...

Vilken fin födelsedag och vilka SUPERFINA bilder på lilla familjen :) snygga familjen och du hade verkligen finaste frisyren. Jag vill också kunna göra sånt :P

Hur kan det inte vara världens bästa födelsedag med fina elsa liksom :) det sägs ju att det finaste man har sätter man på bordet ;)

Grattis igen! <3

Anna sa...

Vilken fin tös :)

Isabel sa...

Grattis i efterskott! Jättemysiga bilder :)

Älskar vagnen (såg den i bakgrunden på en bild) och även er lägga och alla möbler :) snygga grejer!

Puss o kram!

Cecilia summerar sa...

Åh vad ni är fina! Grattis på er sötnosar!

Heléne sa...

Grattis i efterskott!

Ni är himla fina allihop men när jag väl lyckades slita blicken från SÖTBEBIS! landade den på något heeelt annat: jösses vad snygg du är i håret!

kajsa. sa...

Fiiiiiiiiina biler på hela finfamilljen!! Det låter onekligen som om du hade världens bästa födelsedag!!

kääärlek <3 och massa massa kramar!!

Linnea. sa...

Tack så mycket allihop! :)

Det är verkligen världens enklaste frisyr att göra! Bara snurra lite och fästa med nålar! Fast jag längtar verkligen efter att färga håret, det ska jag göra i veckan innan Martin börjar jobba! :)

Kramar på er! <3

ettvanligtliv sa...

Hahah, vilken härlig frukostbild! Stort grattis till både dig och lilltjejen fina vän <3!
Kramar <3

Mia sa...

Grattis i efterskott!

Francisca sa...

jätte fina bilder!!! är nyfiken på vad det är för liten säng/kudde ni har Elsa liggandes på matbordet?!

vart kan man köpa en sån? ser praktiskt och mysig ut!!

Grattis i efterskott :-)
/Francisca och magen.