söndag 15 januari 2012

Före och efter.

Men alltså.
Varför är det ingen som sagt att det här med ont i magen är HEEEEEEEEEEEEEEELT NORMALT och snarare regel än undantag? Ja, vi panikade där efter den mardrömsnatten men ju längre dagarna gått med Sempers droppar och Minifom, desto bättre mår Elsa. Och tänker man efter riktigt noga (eller frågar) - och det gör man ju - så känner jag inte en enda bebis som inte får Semperdroppar. Och det får de väl av en anledning? Och anledningen? Magont. Gaser. Slutsats: Det är heeeelt normalt. Och som Martin sa: "Det kunde ju varit bra om någon berättat det, att det kommer att komma." Liksom.

Jag tänkte ge er lite bilder, för det gillar jag. Jag börjar med våra Före/Efter-bilder. Jag har ju undvikit att färga håret "i den mån det gått" under graviditeten och Martin har odlat slutspelsskägg. Och så igår färgade jag håret och Martin rakade av skägget. Ja halleda. Förändring alltså. Och den största förändringen Elsa hade på sig klänning idag för första gången, så det fick bli hennes Före/Efter-bild.

Före

Efter (Tänk vad lite hårfärg, smink och ett par linser kan göra!)

Och så UnderbaraClara-posen/modebloggs-posen på det. 

Före

Före (Mången hån har han fått utstå för detta skägg, stackarn, han som varit så stolt.)

Efter

Efter (Lide lik Dylan från bevvan?)

Före

Efter (Lika fin)

Jaha, farmor och farfar-besöket som vi hade idag får jag visst berätta om imorgon för just nu verkar jag ha en mindre nöjd och inte så lättlurad bebis här hos mig. Men jag slänger in en bonusbild från i afton (nej, vi har inte tagit ner granen än, jag plockade ner all jul igår förutom gran och julstjärnan i fönstret, de får bli senare bekymmer). Hur vi hänger bäst (och som mest): 


5 kommentarer:

Lina sa...

Snygging mamman :) och martin blev ju betydligt snyggare utan skägget haha :)

Du fattar nu varför jag gav rådet att läsa på om tiden efter födseln. Tyvärr är det inte riktigt så rosenskimrande hela tiden som vissa vill få en att tro. Man träffar folk på stan och öppna förskolan och då berättar dom kanske inte gärna om att dom är sjukt frustrerade stundtals. Men gud så skönt att dropparna verkar verka på lilla sötisen :)

Kraaaam <3

ruht. sa...

Vilken jäkla tur att ni har fått barn FÖRE oss, så att vi numera vet att det är heelt normalt för barn att ha ont i magen utan att det måste vara kolik ;]. För det hade inte jag heller en aning om [risken finns väl nu att Bullen istället Får kolik, men att vi bara tolkar det som lite magont varje natt o dag o däremellan] ;].

Och fiiiina ni är! Även fast min Han tyckte det var lite synd att Martin rakade av sig skägget..
<3

Anna sa...

Haha, här rakades tyvärr allt skägg bort då maken fått för sig att Ebbot inte uppskattar pussar från en skäggig far :( Jag gillar skägg, den eftervarianten ni visar, så mysigt :)

Anna sa...

Just ja, glömde. På tal om normalt, varför är det ingen som sagt att i princip alla barn är kinkiga mellan 18-21, här längre än så ibland? I Australien har de till och med ett begrepp för den stunden på kvällen. Svägerskan som berättade, kommer inte ihåg namnet de använder i Aussie.

langtarefterliten sa...

Gud vad fin hon är! Och vad ni är fina! SÅ glad för eran skull! ♥ Kan inte sluta säga grattis så jag säger det igen, grattis, grattis, grattis!!! :-D

Fast jag förstås mig inte aaalls på vad det är för snyggt med sånt skägg, fniss! MKT bättre utan! :-) hehehe Ni var riktigt fina ihop, sött par! :)