tisdag 17 januari 2012

Jätteräkan.

Idag har vi varit på BVC. Hur är det egentligen meningen att man ska klara att ta sig dit ensam? Jag var tvungen att "leja" Sofi som assistent. Kanske går det bättre efter denna testkörning för jäklar vad hispig jag var. På torsdag ska vi dit igen, jag och räkan alltså. För föräldragrupp. En av punkterna i kallelsen beskrev att man skulle få lära sig om "samhälleliga funktioner" - HAHA! Tror kanske inte att just jag var målgruppen för den biten.

Nåväl, lillräkan har blivit en jätteräka. Hon har gått upp 470 gram sen förra gången för en veckan sedan och väger nu 3680 gram. Jomen. En spikrak kurva rakt uppåt. Hon väger alltså lika mycket nu som hon enligt TUL skulle ha gjort när hon föddes. Jag är tacksam att hon inte gjorde det, HAHA! Det är i alla fall skönt att slippa oroa sig över huruvida hon får i sig tillräckligt med mat - det får hon.

6 kommentarer:

baltazaar sa...

Vad skönt att hon går upp i vikt! :)

Lina sa...

Vad skönt att slippa oroa sig för den biten åtminstone :) kanske därför hon är gasig i magen med, hon äter mycket.

Vad är så svårt med att ta sig till BVC ensam? Tar ju ett tag att klä på och av kläder och så men annars är det väll inga problem. Du får gärna vidareutveckla :)

Kraaam <3

Linnea. sa...

Haha, nä, det är mest det praktiska
1. Passa en tid - maj gad?! HUR?! Självklart ville hon amma precis när vi skulle gå (trots att hon ganska nyligen ätit)!
2. Klä på/av sig själv och bebis, in med pansarvagnen i hissen/ut ur hissen, låsa vagnen, bära med sig bebis/skötväska och herregud allt vad det var. Men ja, jag kanske är ursäktad när det var första gången på ett hälsa-på-projekt? ;)

kajsa. sa...

Åå så bra att hon ökar i vikt som hon ska, men gaaah vad hispig jag blir.. fan.. man måste ju klara sig själv sen när mannen joppar. Gaah. :]

Lina sa...

Ja första gången går det inte så lätt hihi :) Men snart får ni in en rutin på det hela och det kommer gå som en dans :)

Mia sa...

Lite lätt panik första gångerna man ska iväg ja men det blir lättare. =)
Och visst hade det gått bra att föda henne på denna vikten med. Min gosse vägde 4720 och det gick bra det med. Tror inte någon direkt njuter när man ska få ut huvudet hehe...