tisdag 28 februari 2012

Att sova.

Jag är fortfarande helt fascinerad över hur bra vi har fått till nattrutinerna. Att det funkar så bra. Att hon somnar när vi sjunger för henne. Att hon vaknar och äter på givna klockslag. Fyra-fem och sedan frukost vid sex-sju. Men som med allt annat med barn, så kommer väl sånt och går, så vi får väl njuta så länge det varar. (Ja, jag tänker på "Vänta tills du får barn!" "Vänta tills hon blir större!" "Vänta tills du har två barn!" osv osv.)

Jag tror att detta är Elsas favoritstund på hela natten och förmiddagen, när hon efter frukosten vid sex-sju får somna och sova bredvid mig och vi sover tillsammans till nio halv tio, det är i alla fall min (fast det är min favoritstund på hela dagen):


Idag kommer en kompis hit med sin mage. Hon ska föda vilken sekund som helst nu. Vi ska frossa i graviditets-, förlossnings- och bebissnack. Det kan förhoppningsvis få mig att tänka på något annat än det som händer här idag!

(Och glöm inte titta på videon när Elsa säger "bajs"!)

Inga kommentarer: