torsdag 9 februari 2012

Magsjuk.

Har blivit magsjuk. Började med magont och illamående som jag trodde berodde på att vi glömt att äta samt att jag var utmattad. Fick i mig nästan en portion spaghetti.och köttfärssås innan jag gick och la mig vid åtta. Normal temp på 36.5. Mådde så illa att jag var tvungen att stoppa fingrarna i halsen och kräktes som en gris. Gick och la mig igen, frossa, ont i kroppen och fortsatt illamående. Temp på 37,6 och tjugo minuter senare 37,9. Två snabba kramper på vänster sida, illamående, gick och stoppade fingrarna i halsen igen och kräktes som en gris. Det gjorde så ont i mellangärdet att jag skrek. Frossa. Amning. 38,1. Nu. Vad är detta? Har aldrig varit magsjuk förut. 1177 tyckte jag skulle åka akuten. Så stora amningsförespråkare är de att de tyckte att Martin skulle ha lillan påpälsad i vagnen och stå ute och vänta! Idioti! Aldrig i livet. Åker inte in, det säger jag bara! (Skrivet från min mobil, ifall det ser konstigt ut.)

7 kommentarer:

Mette sa...

Krya på dig, fina!

Kärlek <3

langtarefterliten sa...

USCH för att vara magsjuk, stackare! =(
Men varför skulle du behöva åka in till akuten för det? Nej stanna hemma och vila upp dig! Krya på dig! Kram

Linda sa...

Tycker du gjorde helt rätt som stannade hemma. Lillasyster är sjuksköterska på akuten och vi pratar ofta om detta varför yngre/medelålders för övrigt friska åker till akuten när de får magsjuka/influensa. Det smittar ju bara dem som är allvarligt sjuka på akuten och på akuten blir man bara hemskickad för vad ska de göra. Blir bestört när jag dessutom hör att sjukvårdsupplysningen ger de råden.
Hoppas du mår bättre idag!

// Linda (föräldraledig läkare dock inte på akuten :) )

Isabel sa...

usch och fy stackars!
usch och fy för sjukhusvistelsen med Elsa också. Hoppas ni alla mår bättre snart!

kramas!

Linnea. sa...

Skriver snabbt från mobilen! Tack för era kommentarer, de ville att jag skulle.åka in för att ag fortfarande hade ont i magen efter att jag hade kräkts. Men nästan alla på 1177 säger hela tiden att man ska åka in, vill väl svära sig fria.ifall något händer, efter allt som varit nu. Därför är det svårt att få bra råd.tycker jag.

Lina sa...

Håller med om 1177. Vill ibland skicka in en för saker som man mycket väl klarar av att hantera hemma. Krya på er och hoppas att ni snart blir friska <3

Cecilia summerar sa...

Hoppas dy kryat på dig! Låter mer som "vanlig" influensa, vilket väl inte heller är så enkelt med liten skrutta.

(Fingrar i halsen - det låter som science fiction för en med kräkfobi.)