fredag 17 februari 2012

Blöjbytarsånger.

Att sjunga är A och O när det kommer till skötbordet.
I början var sång det enda sättet att lugna Elsa när det var dags för blöjbyte. Hon hatade det och en tvåstämmig Idas sommarvisa performed by duon The Päron var vår livlina i blöjbytesträsket. När man så skulle börja byta blöja ensam kom det sig så att man desperat började improvisera ihop diverse blöjbytartexter till olika melodier. Jag kunde höra långa visor om allt möjligt inifrån toaletten när han bytte blöja, snyggt komponerade med återkommande refräng. Och lika samma är det för mig. Numera är sången ett stående inslag vid blöbytningen och Elsa diggar stunden tillsammans med mamma eller pappa eller båda två mer än någonsin och ibland kommer det smått geniala bitar från oss, som exempelvis den senaste i raden av blöjbytarlåtar som kom ur min mun igår:

Un-Pee My Blöj (Mel: Un-Break My Heart)

Un-Pee my blöj
I've pee'd so many blöjs
Un-Pee my blööööööj
My blööööj


Här är gårdagen i bilder:

Elsa vet hur man tar plats! (Har dessutom äntligen vuxit i sin fina Ooh-lejonpyamas i strl 62!)

Redo för promenad!

I vagnen. 

En bild på Frodo och de berömda fötterna! (Åh, även om ögonen lyser röda på den här bilden så ser man ju på dom att han är världens snällaste! Eller hur?)

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Sötnosen <3

kajsa. sa...

Hahahahaha, Un-Pee my blöj! Stöööööört bra juh!

<3

Lina sa...

Haha lilla söte :)

Jag får än idag sjunga för Vilda när jag ska borsta hennes tänder för jag får annars inte göra det..."BARA PAPPA" har man fått höra i 1 ½ år. Råkade säga en gång att om hon inte borstar så kommer tandtrollen...inge smart move för unge våga inte sova pga trollen :P