måndag 6 februari 2012

Hipp hipp hurra!

Hurra!

Igår fick Elsa en mycket efterlängtad kompis! Vi är otroligt glada för den lilla familjens skull och längtar efter att få träffa dem alla tre och höra allt om hur det gick till när den lilla rara äntrade världen!

Detta påminner mig om många saker, framförallt om hur roligt jag tyckte det var att föda barn och att helt plötsligt HA ett barn. Och så får det mig att tänka på hur orättvist det är att vi inte själva får bestämma hur vår familj ska se ut. Att det ska vara en ekonomisk fråga. Att vi måste låna pengar för att köpa ett barn till ifall vi vill ha ett syskon till Elsa. I bästa fall, vill säga. Nu är det ju långt dit och tur är väl det, eftersom det inte är så jävla ball att gå igenom hela proceduren flera gånger. Fler barn? JA tack! Fler IVF-behandlingar? Njä. Men som sagt, tiden får ju en som tur är att glömma och i slutändan är det ju så värt det, tusen gånger om! Och det skulle vara så jäkla fint att få njuta av så HÄR MYCKET KÄRLEK en gång till! Wow...

Första porträttbilden av Elsa, 2 dagar gammal och fem celler stor.
Den 16 april 2011. 

Nu ligger den lilla cellklumpen aka. familjeöverhuvudet bredvid mig och skriker åt mig att jag måste underhålla henne! Snarast!

6 kommentarer:

Lina sa...

Du kan förstå att vi bara vill ha ett barn till. Efter att man kanske fått ett efterlängtat barn till så orkar vi inte göra om allt en gång till. Speciellt inte när vi kommit på att notan för oss kan landa på 3-400 000 om vi gör 6 st IVF som vi har satt som gräns, och sen kanske bestämmer oss för att adoptera. Alla pengar i världen lär vara värt det men det är inte kul. Ni fick väll några till frysen eller?

Kraaam <3

kajsa. sa...

Elsa två dagar gammal, och se så fin redan då :].
.. Och syskontankar, jovars, sånt tänks och grubblas det på här å och då har inte ens Bullen kläckts ännu.

<3

Magdalena sa...

Åh så fin!! Jag fick igår gjort ÄP på Rmc och resultatet blev 5 ägg, som ALLA var befruktade :) Så imorgon är det dags för ET och sen lång väntan på svaret :)
Kram

Linnea. sa...

Åh, grattis Magdalena! Vi håller tummarna! :)

Lina: Åh, det förstår jag VERKLIGEN! Det är så himla himla synd. Nope, inga till frysen. :(

Kramar på er! <3

Magdalena sa...

Det gick inte denna gången iheller fast jag fick ett plus ihelgen...

Kram

Linnea. sa...

Åh nej, jag är hemskt ledsen Magdalena. :( Stor kram! <3