onsdag 29 februari 2012

Skottdagen 2012.

Angående Elsas födelsedag på Nyårsafton har jag sagt mer än en gång, kanske hundra gånger, att av aaaaalla dagar på året så valde hon att födas på DENNA dagen!

Idag har något helt fantastiskt inträffat! Inte bara ett barn har fötts utan två! Av aaaaalla dagar på FYRA ÅR så valde de att födas IDAG, på skottdagen den 29 februari 2012! 

Välkommen till världen Bullen och välkommen till världen Lizzie! 

Den senare föddes ju helt oväntat efter att jag fikade med hennes mor igår och gick en lång promenad. Det fanns inga tecken på att någon förlossning var förestående. Så inte nog med att jag inatt fick sms angående den tidigares ankomst, på morgonen fick jag även sms om att den senare fötts! Vad är oddsen liksom?! EUFORI!

STORT STORT GRATTIS! 

Hoppas att ni får många sådana här stunder framöver: 

Klicka på bilden för att se den större.

Ni vet såna där år när alla fyller jämnt? De tenderar att bli ganska kostsamma. I år är ett sånt år, fast på ett annat vis. Det är babyboom bland vännerna. Från oktober till nyår förra året föddes tre, inklusive Elsa. I år har det redan fötts tre och så väntar vi på tre till som ska födas innan oktober! Det blir dyrt det. Men Ooo så roligt! 

Och soligt: 

Klicka på solskenet för att få se den större. 

5 kommentarer:

Heléne sa...

Jag har bara en sak att säga: Goooooos!

Lina sa...

Elsa är ju så sjuuuukt söt :) ska bli kul att se henne bli utvecklas <3

En kompis till mig sa häromdagen att hon har hela 11 vänner som ska ha barn i år :o jag har dock ingen så för mig blir det inte så kostsamt, för man vill ju gärna ge dom en present. Som tur är kan min kompis sticka så hon ska bidra på så sött :)

Var som din kompis som för mig då. Jag var och storhandla bara 3 timmar innan värkarna helt oväntat satte igång :) man ska nog promenera ut ungen helt enkelt ;)

Kraaam <3

Isabel sa...

hihi jag kan se "Elvie-draget" på bilden... eller tvärt om :) de är lika!

kram!

Linnea. sa...

Ja men eller huuur?! :D

Linnea. sa...

Jäklar Lina, ja det verkar ju vara way to go! Jag hade inte drömt om att storhandla i det skick jag var i I tell you! ;)