onsdag 18 april 2012

Babybajssim.

Det här med babysimmet. Elsa gillade det ju inte första gången vi var där och efter det försökte vi vänja henne vid vatten genom att bada badkar varje/varannan dag, men hon hatade det mer och mer för varje gång. Så då kom vi fram till att det är ju för hennes skull vi gör det och inte för våran och om hon hatade det så mycket kändes det inte schysst. Så vi ville avboka. Jag ringde och den trevliga och förstående tjejen sa att det förmodligen var lugnt och det var ju inget roligt för varken oss eller Elsa om hon var så ledsen och att vi antagligen bara skulle behöva betala en avanmälningsavgift på 300 samt betala för den gången vi hade varit där, hon skulle bara prata med sina kollegor först för hon fick inte bestämma sådant själv. Sedan ringde hon upp dagen efter och sa att hon pratat med sin chef aka ägaren till företaget som sa att det gick absolut inte att avanmäla efter bara en gång, då är det ju som (citat) "att säga till barnet att vattnet ÄR farligt!" Tillåt mig att gapskratta. Skulle en tremånaders bebis ha förmågan att tänka så långt? "Hmm, vad hände med babysimmet vi började på? Vi var ju bara där en gång av nio, det måste betyda att vatten är farligt!" ELLER så är det bara något som hände en gång, som att gå till badhuset en gång, exempelvis. Jäkla rikspuckon. Nåväl. Efter mycket om och men slutade det med att vi i alla fall absolut icke fick avanmäla oss. Vad är grejen med sådana företag? Varför är de så jäkla oserviceminded? Alla företag jag jobbat på så har service varit a och o och kunden har alltid rätt. Men inte på sådana här företag. Det är alltså Aquababy Trampoolin Babysim & Simskolor vi talar om. Till saken hör att vi ju fick en restplats och om man anmäler sig på internet så står det ju att man inte har rätt att avanmäla sig men nu ringde de ju upp och frågade om vi ville ha den platsen och vi sa ja. Hon sa att hon skulle skicka ett bekräftelsemail på en gång men det kom aldrig något bekräftelsemail. När vi sedan pratade med dem i förrgår sa de att det här minsann stod i bekräftelsemailet (som vi inte hade fått, varpå hon skickade det då) så nu undrar jag om det är någon som är kunnig på sånt här:
1. Måste man inte informera om att man inte har rätt att avanmäla sig på telefon då?
2. Kan man hänvisa till ett mail som vi inte fått?
3. Kan man säga att "det står i mailet" om det handlar om ett mail som inte vi valt att få, eftersom de sa "vi skickar det"?
Så nu måste vi gå på det jäkla babysimmet vare sig vi vill eller ej.

4 kommentarer:

Mette sa...

Det där låter riktigt knasigt!
Jag skulle ringa Allmänna reklamationsnämnden och höra.

Lycka till!

<3

Lovisa sa...

Fy vad dåligt!

Isabel sa...

vet inte vad som är svaret på dina frågor... (vill ju dock svara JA, NEJ! och nej)

men ni måste verkligen INTE gå på babysimmet om ni inte tror att det gynnar/är bra för Elsa nu såklart.. och det kan BARA du och Martin bestämma.

men det e klart att man kan väl tänka så, att ni ger det ett par chanser till, men inte för pengarnas skull, utan för att det kanske blir uppskattat tillslut.

hur som helst, mega-bajspåse på dem och muffins och kaffe till er.

Puss!

Ps, elvie sitter här brevid och äter stekta köttbullar (?) och hälsar till Elsa att hon önskar hon hade fått gå på babysimmeri-sim med henne.

Linnea. sa...

Åh, om hon hade haft Elvie-sälle hade hon uppskattat det BIG time! :) Puss!