torsdag 19 april 2012

Träning.

Jag hatar verkligen att träna. Alltså jag haaaatar verkligen att träna. Jag har aldrig gjort det. Sedan jag var femton och upptäckte att jag var smal av naturen har mitt motto varit "Varför anstränga sig i onödan?" Sedan fyllde jag 25 och det gick utför. Eller, det gick utför redan när jag träffade skräpmats-Martin vars metabolism är snabbare än någon annans och därför märks inte minsta spår av varken Coca-Cola eller pizza på den långa smala kroppen, men det märks på mig kan jag säga. Sedan blev det hormonsputor och tycka-synd-om-ät och sedan blev jag gravid och tänkte att jag ändå skulle bli tjock och sedan  födde jag barn och nu är nu. Och vad jag hatar än mer än att träna är att läsa om träning. Så trååååååååkigt. Ändå tänker jag nu berätta att jag var på spinning igår. Tränade första gången på ett och ett halvt år. Träning. Spinning. Detta självplågeri. Detta lidande! Jag kan säga att jag hellre föde barn tio gånger om (ja! Ge mig!) än att gå på spinnning/träna över huvud taget igen. Men jag gjorde det. Och jag överlevde (om än med nöd och näppe). Och inatt kunde jag inte sova för det kröp i hela kroppen. Minns känslan från andra gånger jag tränat. Hemskt. Som om blodet rusar till alla bortglömda muskler för att väcka dem till liv. Vidrig känsla. Förstår inte varför folk frivilligt (och gärna) utsätter sig för detta hemska. Men har man femton kilo kvar till matchvikt så har man. Och därför får jag fortsätta spinna.

Vad jag hatar mer än att läsa om träning är att läsa om folks olika dieter, så därför tänkte jag bara passa på att i förbifarten berätta att jag infört nolltolerans mot socker (för mig själv då) för att försöka vänja mig av med mitt sockerberoende.

Vem behöver egentligen socker när man har denna söta:



Ps. Elsa sa precis "mamma" klart och tydligt, och även om jag vet att det inte var med mening så var det så jävla häftigt! Vilket pirr i hela kroppen! Hoho! 

8 kommentarer:

ettvanligtliv sa...

Upptäckte också att det började gå utför kring ca 24, min syster har nyligen klagat på samma sak så det är nog ungefär då det vänder :) Skit i spinningen om det är tråkigt. Ladda ner bra musik till telefonen istället och ta raska promenader med vagnen. Superbra träning. Tänk på att när man går så pass snabbt att det är på gränsen att man skulle kunna föra ett samtal med någon, då förbränner man som mest.

Kramar <3!

k. sa...

Hata träning och dieter - WORD!! .. Men jag e stolt över dig som gick dit, och som ska gå igen! :]

Myyyys att hon sade mamma!! <3
Och vet du vad som e ballt? Den 29/5 är det mors dag, och då får VI bli firade.. kalendern menar oss.. vi.e.mödrar nu.. mors dag! Woooho!!

Lovisa sa...

Vad du är duktig! Själv lär jag vara fet fet fet resten av livet. Får bada i vassen i sommar. För jag tänker nämligen inte träna, och nu ska jag äta en påse chips. min matchvikt är på 58 kg, jag vägde 82 när jag födde och nu är jag på 70 prick...såatteehh..det är en bit kvar, så jävla lame...

Ååååh, hoppas Elsa (min Elsa) lär sig säga mamma fort fort! Vad mysigt!!!

LIna sa...

Hon är ju söt som socker så vem behöver socker ;)

Andy har också gjort mig tjock och nu ökar jag redan i vikt :P åter igen hans fel som har gjort mig inpregnerad haha. Äsch jag tänker faktiskt göra ett försök att träna när bebisen är ute :) tänker dom ALDRIG ALDRIG ALDRIG testa spinning för jag har gjort det en gång och det är djävulens påfund.

Kraaam <3

Linnea. sa...

Lovisa: Vad sjukt det är nästan precis mina siffror också!

Lina: Det ÄR verkligen jävulens påfund. Så vidrigt, men det är därför det känns som att det gör nytta! ;) <3!

Kajsa: WORD! <3

moi sa...

jag har alltid hatat träning utom volleyboll som jag spelade med framgång i tio år ungefär. emn jag har liksom alltid hatat träning men alltid behövt den för jag har verkligen ingen hög förbränning. Och jag var rätt ok när jag träffade M sedan så har jag pendlat upp och ner ty M kan äta glass 4 ggr per dag och all annan skit utan att lägga på sig ett gram och jag kan inte ens tänka på sånt utan att kroppen expanderar.. typ

Jag har dock gillat spinning rätt ok för att man vet att eländet tar slut och man kan liksom känna att det gör något för kroppen men bara till vissa låtar. tex Sahara Hotnights I need a visit to vienna är en bra sådan men hur ofta spelar de den numera..

Nu har jag börjat springa (ja alltså inte nu men före graviditeten)och insett att det inte är så dumt bara man lär sig. För man måste lära sig, man kan inte från början fast man tror att man borde kunna för kroppen vet ju hur man gör liksom. Springning funkar för mig för att det är absolut enklast och jag kan börja motionen 2 sekunder utanför ytterdörren, jag får duscha hemma och för att jag inte behöver ta mig någonstans. Jag har HATAT löpning tidigare och aldrig någonsin klarat det men i somras sprang jag mer än 6 km och det har jag aldrig i mitt liv klarat förut.

Nu ska jag inte skriva mer om träning för du läser väl inte i alla fall Haha, men OM du skulle prova joggning så ska jag berätta mer om springa-gå metoden för det är så bra så det är inte klokt.

pepp och kram till dig!

Linnea. sa...

Moi: Haha, Sahara Hotnights på spinningen skulle ju vara rena drömmen! Nä, det här var mer åt techno-hållet! Usch och fy! Men som du säger, spinning är bra för att man vet att det tar slut. Och så är det någon jäkel som skriker på en att inte ge upp. Tror jag måste ha det!

vad roligt att du skrev att man "måste lära sig" att springa. Just så sa min kusin när vi pratade om det igår. Vet inte om jag vill lära mig det för jag HATAR det verkligen, men du får gärna berätta mer om springa-gåmetoden?

Kramar!

Kommandoran sa...

Men åhh träna som är det tokbästa som bara finns!! Ja saknar ihjäl mej efter blodsmaken i munnen under löprundan o svidandet i armarna när man satt nytt bänkpressrekord o svindeln under boxpassen...åhh ja älskar att träna!! Cheeeesey but true =)
Krams