tisdag 17 april 2012

Om jag hade pengar.

Snarare om jag hade orken.

Om jag hade ork hade jag skrivit och berättat om vår superfantastilastiska dag som jag och Elsa hade igår. Kanske den bästa dagen någonsin tillsammans. Hon bara skrattade och skrattade som aldrig förr (bokstavligt talat dårå). Sen slutade den så fel för jag var så glad och sådär nykär i Martin som man blir av våren och en solig unge så jag ville att allt skulle vara på topp även när han kom hem och allt brakade samman i samband med mitt försök att få henne att vila på seneftermiddagen (för att bibehålla solskenet dårå) och sen var det bara gråt och tannagnisslan och han fick bara träffa kink-Elsa. Hoppsan då. Så kan det gå. Men nu har jag inte ork för Elsa sover hela natten men det är ju inte som att man själv går och lägger sig klockan 19.30 bara för att hon gör det. Sen vaknar hon (och jag ingår i det då va) 05.30 för ett mål mat, 06.30 av Martins väckarklocka samt 07.30 av att Martin återlämnar henne till sängen, dvs mig. Och då är det verkligen inte tal om att sova något mer enligt Elsa! Så man kan säga att jag har mer eller MINDRE sammanhängande sömn från 23.00 (om man skulle ha råkat somna då vilket man ju bara gör vid särskilt utmattade tillfällen, exempelvis igårkväll) till 07.30. Den är i alla fall sammanhängande i 6,5 h förutom de gångerna man vaknar för att peta in nappen. Så ork är ju ingenting jag kan säga att jag har! Nåväl, det om det. Nu ringde de och sa att vi inte fick avboka babysimmet (har inte funkat att vänja Elsa vid vatten i badkaret, hon hatar det) och jag blev på jättejättedåligt humör.

Ajöken!

Hur en jädrans gnällig mamma får en jädrans gnällig bebis att vila middag. 

7 kommentarer:

Mette sa...

<3

langtarefterliten sa...

Kan förstå att du är trött :) Även om hon är duktig o sover så länge i sträck går man ju inte o lägger sig så tidigt :) Men det e ju skönt i alla fall att få lite egentid på kvällarna kan jag tänka mig.
Himla söt bild på Elsa ♥
Kram!

Lovisa sa...

Åh, men det blev ju mysigt tillslut av kortet att döma! :)

Micaela sa...

Måste bara säga att jag gillade din kommentar på Lyckobebis blogg! Bra skrivet!

moi sa...

idag kom jag att tänka på dig nöär jag var på ikea för de hade rödvit-prickiga påslakan där som jag nästan köpte men till slut la tillbaka för jag hade bestämt mig för att besöket skulle sluta under tusenlappen.

Det lyckades jag med.

Det finns ju rätt många som vill gå på babysim men inte fått platser, kanske kan du sälja er plats kolla det.

haha nu (när jag scrollade lite )såg jag att ni ju har de där lakanen :)

Linnea. sa...

Mette: <3!

Längtarefterliten: Åh, det är jättefint med lite egentid på kvällen! :D <3!

Lovisa: ja, hon däckade i en och en halv timme! Det hör inte till vanligheterna på dagen!

Micaela: Tack! Det tycker jag med! ;) Där fick jag till det!

Moi: Bra jobbat! det tror jag aldrig jag lyckats med! :) Men är du säker på det, för de lakanen jag tror du menar (på bloggen) är som små orangea loppor på typ? Ja, nä, det var totalstopp med simmet, det stod ingen på kö tydligen så det var kört. Ska försöka hinna skriva mer om det imorgon! Kram!

moi sa...

orangea loppor!!! va fan.. jaja iphonens bildskärm gör dessa loppor till vackert röda prickar :)

De var iaf fina (både loppor och prickar) och vändbara röd med vita prickar ena sidan och vit med röda prickar på andra, jag tänkte på dig och ångrar lite att jag inte köpte dem men det kan ju åtgärdas!