torsdag 5 april 2012

Mamma!

Innan jag skriver något annat vill jag bara meddela: ELSA SOV HELA NATTEN INATT! 10,5 h! Från 20.00 till 06.30! Och hon hade säkert sovit längre om det inte hade varit för Martins snoozerier!

Igår var mamma här och hälsade på. Innan hade jag räknat ut att gångerna de (mamma och pappa) varit och hälsat på mig i Malmö borde vara lika många som födelsedagarna jag fyllt år sedan jag flyttade hemifrån. Alltså åtta. Med reservation för att det någon eller några vintrar varit för snöigt för att köra eller att jag inte haft lust att fira. Så kanske sex, sju gånger? De kom ju till martins 30-årsdag också. De har förvisso varit i Skåne och hälsat på och sovit över massvis av gånger men då har vi alltid varit hos min bror och hans familj, eftersom dom bor i hus. Nu borde ju dock vår 110 m2 stora lya kunna konkurrera om uppmärksamheten kan man tycka. Ytan som vi umgås på hos dom borde vara lika stor som "umgängesytan" här? Nåväl, mina föräldrar har även lånat min lägenhet ett par gånger medan vi varit utomlands och haft storstadsweekend. Men nu var alltså mamma här ett par timmar och jag fick ha henne för mig själv! Mysigt! För även om vi ses till högtider så innebär det ju att man också träffar en tio tolv andra personer som man inte träffat på länge, alltså - ingen quality time!

- Nu vaknar lillgrisen, slut på meddelande! -

Jag önskar att mamma och pappa vill komma hit oftare i framtiden för att bara vara med mig, Martin och Elsa. Så det så!

Jag och mamma!

Elsa och mormor! 
(Just det här betyder så mycket för mig eftersom jag aldrig hann träffa min mormor!)

Elsa och djuren. 
Glad påsk önskar vi!

2 kommentarer:

Mette sa...

Kikar in för att önska er en Glad påsk.

Kärlek och kramar
<3 <3 <3

Cecilia summerar sa...

Gott med mamma/mormor på besök! Hoppas det blir ofta framöver.
Påskpussar!